دادگاه تخلف ۱۶۵میلیون دلاری بانک ملت

ر دومین جلسه «دادگاه فساد» بانک‌های ملت و پارسیان که روز سه‌شنبه دوم مهر برگزار شد، نماینده دادستانی رقم این فساد را «۱۶۵ میلیون دلار» اعلام کرد.

رسول قهرمانی همچنین اعلام کرد که مجید سعادتی، یکی از متهمان این پرونده، ماهانه ۱۲ هزار یورو حقوق دریافت می‌کرد.

براساس گزارش های منتشر شده، این فساد در روابط مالی بانک ملت با شرکت «داریس کیش» رخ داده است.

رسول قهرمانی، نماینده دادستانی، در جلسه اول دادگاه گفته بود که شرکت «داریس کیش» در زمان تحریم با استفاده از امکانات بانک ملت تاسیس شده است.

علی دیواندری مدیر عامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان یکی از این متهمان این پرونده است.

مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی، دیگر متهمان این پرونده هستند.

در همین حال در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه اعلام شد که رحمت الله باختری، مجید سعادتی و سمانه حضرتی آشتیانی «فرار کرده‌اند، اما وکلای تسخیری آنان در جلسات دادگاه حضور دارند».

رسول قهرمانی، نماینده دادستانی، در جلسه دادگاه گفت: «در بانک ملت مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار و در بانک پارسیان مبلغ ۶۰ میلیون دلار تخلف شده که مجموعا فساد آنها شامل ۱۶۵ میلیون دلار می‌شود».

نماینده دادستانی همچنین گفت که مجید سعادتی «دیپلم خود را با معدل ۱۰.۰۵ و لیسانس خود را در رشته حسابداری از دانشگاه آزاد رودهن با معدل ۱۱.۴۳ گرفت».

به گفته آقای قهرمانی، بانک ملت درباره دلیل استخدام آقای سعادتی اعلام کرده که او «مربی ورزش کونگ‌فو است و در قسمت ورزشی بانک فعالیت خواهد کرد».وی همچنین گفت که سعادتی «تخلفات زیادی داشته» اما علی دیواندری رئیس بانک ملت، «نه تنها برخوردی با او نمی‌کرد بلکه با گزارش‌دهندگان برخورد داشت».

بر اساس گزارش دادستانی، آقای سعادتی «ماهیانه ۱۲ هزار یورو حقوق دریافت می‌کرد» و «بعد از اخذ اقامت خود در انگلستان منزلی به مبلغ شش میلیون و ۶۵۰ هزار پوند در سال ۹۴ خریداری می‌کند و تمام اسناد بانک را نیز با خود می‌برد».به گفته آقای قهرمانی، متهمان «با نقش فعال مجید سعادتی و بهروز مختاری با هدایت علی دیواندری» از پول‌های بانک ملت «دو کشتی به نام خود خریده‌اند».رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …