محکومیت دو تبعه سوریه به جنایت علیه بشریت در آلمان

دادگاهی در آلمان دو تبعه سوریه را که قبلا در سرویس امنیتی حکومت بشار اسد فعالیت می‌کردند به جنایت علیه بشریت متهم کرد.این اولین بار است که دادگاهی در سطح جهانی علیه مقامات سوری در ارتباط با ارتکاب شکنجه برگزار می‌شود.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد دو مقام سابق امنیتی سوریه اوایل سال جاری میلادی بازداشت شده و یک مظنون دیگر نیز با همکاری نیروهای فرانسوی و آلمان در خود فرانسه بازداشت شده بود.

انور رسلان و ایاد الغریب، دو مقام امنیتی سابق سوریه هستند که هر دو در سال ۲۰۱۲، یک سال بعد از آغاز اعتراضات مردمی علیه رژیم بشار اسد، خاک سوریه را ترک کردند.آقای رسلان متهم است که در زندانی در حومه دمشق، علیه معترضان بازداشت شده مرتکب شکنجه شده است و همچنین متهم به قتل و تجاوز جنسی به ۵۲ معترض است.

گفته می‌شود در این زندان چهار هزار معترض بازداشتی انواع شکنجه‌ها را طی آوریل ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۲ تحمل کردند.الغریب نیز به مشارکت در قتل دو نفر و همچنین آزار جسمی ۳۰ نفر در پاییز ۲۰۱۱ متهم است. وی همچنین متهم به بازداشت معترضان در شهر دوما در سوریه است.

همزمان با بازداشت این دو نفر در آلمان، یک تبعه دیگر سوریه نیز در حومه پاریس بازداشت شد و وی نیز به شکنجه معترضان مخالف بشار اسد متهم شده است.قرار است دادگاه این افراد اوایل سال آینده میلادی، ۲۰۲۰، برگزار شود.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …