دادگاه مترجم متهم به جاسوسی برای تهران

خبرگزاری آلمان می‌گوید دادگاه فرد شاغل در ارتش آن کشور، که به اتهام جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه آغاز می‌شود.

این فرد که از او تنها با عنوان «عبدالحمید اس.» نام برده شده ۵۱ سال دارد و در ارتش آلمان به مترجمی و مشاوره مشغول به کار بود.دادگاه شهر کوبلنز قرار است به اتهام‌های واردشده به این شخص رسیدگی کند.

اواخر دی ماه سال پیش دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که یک مشاور زبانی و فرهنگی شاغل در ارتش این کشور را به ظن «جاسوسی» برای نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت کرده است.

این فرد در غرب آلمان در منطقه راینلاند بازداشت شد، و آن‌طور که گزارش شده افغان‌تبار است.

دادستانی آلمان عبدالحمید اس. را متهم کرده به دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی اطلاعات داده است. همسر ۴۰ ساله این فرد نیز مظنون به همدستی با او است، اما بازداشت نشده‌است.

پیشتر «اشپیگل» آلمان گزارش داده بود که مشاور بازداشت‌شده برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کار می‌کرد و «به اطلاعات حساسی» در مورد اعزام نیروهای آلمانی به افغانستان دسترسی داشته است.

خبرگزاری آلمان می‌گوید دادگاه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود تا ۳۱ مارس، بیشتر از دو ماه دیگر، طول بکشد.

خبر بازداشت عبدالحمید اس. در زمانی منتشر شد که ایران درگیر پرونده دیگری در ارتباط با بازداشت اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی در آلمان، بود.

اسدی ۱۰ تیر ۱۳۹۷ در پیوند با تحقیقات مشترک در آلمان، بلژیک و فرانسه درباره پرونده توطئه برای «بمب‌گذاری» در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس، در ایالت بایرن آلمان بازداشت شد. ایران دست داشتن آقای اسدی در این توطئه را رد کرده بود.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …