دادگاه مهدی یراحی ٢٤ مهر برگزار می‌شود

کانال تلگرامی دادبان نوشت: مهدی یراحی، بیش از ۴۰ روز است که در قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود، و «جرمش» تنها خواندن بود و صدای زنان ایران بودن.

https://t.me/Daadbaan2021

مهدی یراحی، خواننده بازداشتی به فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد، ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی و ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه‌های رایانه‌ای متهم شد.

مصطفی نیلی، وکیل این خواننده، پیشتر در حساب کاربری ایکس (توییتر سابق) نوشت: پرونده آقای ‎مهدي يراحی به شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

در کیفرخواست صادره ایشان متهم به:
١- فعالیت تبلیغی علیه نظام
٢-تشویق مردم به فساد
٣-ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی
۴-ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه‌های رایانه‌ای، شده‌اند.»

به گزارش دادبان، انتساب این چهار اتهام به مهدی یراحی در حالی است که تولید و انتشار یک اثر هنری آن هم یک ترانه به هیچ وجه مصداق تشویق مردم به فساد یا ترغیب به انجام جرایم منافی عفت محسوب نمی‌شود.
از سوی دیگر هیچکدام از این سه اتهام از جمله اتهامات امنیتی نیستند که رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگاه انقلاب باشد و به نظر می‌رسد اضافه کردن اتهام «تبلیغ علیه نظام» عامدانه و با هدف امکان ارسال پرونده به دادگاه انقلاب صورت گرفته است.مهدی یراحی روز ششم شهریورماه، سه روز پس از انتشار آهنگ «روسریتو» در حمایت از زنان ایران در مخالفت با حجاب اجباری بازداشت شد.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل غیرنظامیان اسرائیلی را به “تخریب” کمک‌های ارسالی بە غزه متهم کرد

سازمان ملل می‌گوید کە غیرنظامیان اسرائیلی هنگام عبور کمک‌های اردن از کرانه باختری، کە بە …