داروی امام کاظم از کجا آمده؟

خبرآنلاین،داروی امام کاظم از کجا آمده؟/ ادعای درمان بیماری لاعلاج کذب است.خبر آنلاین برخی مدعیان طب اسلامی دارویی به نام داروی امام کاظم را برای درمان بیماری کرونا تجویز کرده‌اند، دارویی که وزارت بهداشت بارها آن را رد کرده است.

مرتضی مجاهدی، متخصص طب سنتی در همین رابطه به خبر آنلاین گفته است ما با یکی از فضلای علوم حدیث حوزه پژوهشی کردیم در خصوص کتاب طب الائمه، ابنی بسطام که یکی از کتب طبی است که این افراد خیلی از احادیث آن استفاده می‌کنند و حدیث امام کاظم که داروی امام کاظم را از آن درآورده‌اند از همین این کتاب است؛ ما طی پژوهش‌مان تک تک سندها و راویان این کتاب را بررسی کرده ایم. بلااستثنا همه اسناد این ۴۲۳ حدیثی که در این کتاب وجود دارد، از نظر علم حدیث ضعیف است. 

حدیث مربوط به داروی امام کاظم فقط و فقط در این کتاب آمده است یعنی در هیچ کدام از کتاب‌های روایی قبل از این کتاب اثری از آن نیست.  * تاریخ فوت ابنی بسطام ۳۵۰ هجری است. یعنی اگر بگوییم مثلا این کتاب در حدود سال ۳۰۰ هجری یعنی حداقل ۱۵۰ سال بعد از شهادت امام کاظم نوشته شده است و در این ۱۵۰ سال این حدیث روایت نشده است.خبر آلاین در همین رابطه دکتر مرتضی مجاهدی، عضو هیئت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه بابل و متخصص طب سنتی با حضور در کافه خبر خبرآنلاین درباره جریان‌های مختلف این طب و سواستفاده‌های رایج برخی افراد سودجو توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

http://rowzane.com/news/article=210293

اینرا هم بخوانید

بنیاد مسکن به متقاضی “مسکن ملی”:حذف اجباری، پولت را پس بگیر و برو!

 وبسایت حکومتی رکنا:طبق گفته یک متقاضی مسکن ملی دماوند، بنیاد مسکن او را مجبور به …