دبیر شورای فرهنگ عمومی : در تهران روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کشف حجاب داریم

دبیر شورای فرهنگ عمومی : در تهران روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کشف حجاب داریم
مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی وی در یک مناظره تلویزیونی با محمدتقی نقدعلی، دبیر کمیسیون قضایی مجلس گفته است: که در تهران روزانه ۱۵ تا ۲۰ درصد برداشتن حجاب اجباری صورت می‌گیرد که بدنه اصلی آن یک بدنه «پنج درصدی» است. اوخاطرنشان کرد با چنین جمعیت بالایی نمی‌توان برخورد مجرمانه کرد.

وی در ادامه می گوید: در مواجهه با جمعیت بیش از دو درصد و برخورد با بیش از هزار نفر در روز نمی‌توان برخورد مجرمانه کرد. باید با این موارد کشف حجاب به عنوان تخلف برخورد کرد تا بتوان از میان افراد متخلف، افراد مجرم را شناسایی کرد.
امامی تاکید کرد باید در ارائه خدمات اجتماعی به افرادی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، محدودیت ایجاد کرد تا در رفتار فرد تغییر ایجاد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمار افرادی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند «بسیار زیاد» خواند، اما گفت نمی‌تواند به رقم دقیق آن اشاره کند. این شورا بر آن است که «می‌توان با این ۵ درصد جمعیت زنان تهران که کشف حجاب کرده‌اند با جرم‌انگاری چند لایه و هوشمند برخورد کرد اما با همه آن ۲۰ درصد به دلیل تعداد بالای آنها نمی‎توان برخورد مجرمانه کرد.

وی به برخورد با بی حجابی تاکید کرده و می گوید”با وجود انتقاداتی که به لایحه جدید حجاب دارد، اما تعیین جرایم مالی در این لایحه برای زنان به اتهام سرباز زدن از حجاب و تبدیل «جرم کشف حجاب» به «تخلف»، به معنای «عُرفی کردن حجاب شرعی» نیست بلکه به معنای «تدبیر جدیدی در نظام تعزیری جمهوری اسلامی» است.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …