درباره قتل فرشید هکی فعال مدنی و محیط زیست

بار دیگر جمهوری اسلامی جنایت تازه ای آفرید و منکر انجام آن شد. چند روز پیش جسد سوخته شده دکتر فرشید هکی فعال مدنی و فعال محیط زیست در اتومبیلی در باغ فیض کشف شد. بنابه شواهد موجود او ابتدا با ضربات چاقو فجیعانه  به قتل  رسیده است و سپس جسد او را وحشیانه سوزنده اند.

خبرگزاری تسنیم بی شرمانه اعلام کرده است که  فرشید هکی دست به خودکشی زده است. اینها معمولا عناوینی است که برای توجیه قتل سیاسی در ایران از سوی جمهوری اسلامی استفاده می شود. اما همه می دانند که متهم اصلی این جنایات چه کسی است. کسی قتل های زنجیره ایی که در دهه هفتاد شمسی زیر نظر وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی انجام گرفت را فراموش نکرده است. همین روزها  چندین فعال محیط زیست را به اتهامات واهی و ساختگی “جاسوسی” “مفسد فی الارض” اعلام کردند تا بتوانند آنها را اعدام کنند. و خبر رسیده است که هاشم خواستار فعال کانون صنفی معلمان  از روز اول آبانماه ناپدید شده است و خبری از او تا زمان انتشار این اطلاعیه در دست نیست.

جمهوری اسلامی ملغمه ای از حکومت ترس و وحشت و دست و پازدن است است. این حکومت چنان از اوج گیری اعتراضات همه جانبه مردم ایران به ترس و وحشت افتاده است که می خواهد با اقداماتی سرکوبگرانه ترس خود را بپوشاند. جوخه های مرگش را برای قتل فعالین مدنی می فرستد بدون آنکه جرات کند مسئولیت قتلی را بر عهده بگیرد و به خس و خاشاک چنگ می اندازد تا عده ای دیگر را سربه نیست کند بدون آنکه موفقیتی نصیبش شود.

تنها راه جلوگیری از خونریزی بیشتر توسط این رژیم درمانده و مستاصل این است که مردم با گسترش مبارزات خود کار این رژیم جنایتکار را یکسره کنند. جمهوری اسلامی بوی الرحمن خود را شنیده است. از درون خودشان تقصر اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی را بگردن یکیگر می اندازند. می دانند کاسه صبر مردم لبریز شده است. می دانند که مردم ایران “چیزی برای از دست دادن، به جز زنجیرهایشان ندارند”. با اعتصاب عمومی و همه جانبه زمینه های سرنگونی این رژیم ضد انسانی و آدمکش را فراهم کنیم و جامعه ای آزاد و برابر و بدور از قتل و جنایت بسازیم.

۱ ابان ۱۳۹۷- ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

اینرا هم بخوانید

انقلاب زنانه: “قیز قلعه‌سی؛ قلعه دختر” رئیسی را به کام مرگ کشید! جشنِ بی پایان مردم ادامه دارد

روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از ۱۸ ساعت خبررسانی قطره چکانی، بالاخره خبر رسمی …