درگیری گروه‌های مسلح در لیبی ‘۶۰ کشته’ داد

درگیری گروه‌های مسلح بر سر یک پایگاه هوایی در لیبی به کشته شدن حدود ۶۰ نفر منجر شده است. اغلب کشته‌شدگان وابسته به گروه ژنرال شورشی خلیفه حفتر بوده‌اند.

این درگیری در پایگاه هوایی براک الشاطی، در جنوب لیبی، رخ داده است. ابراهیم زعمی، شهردار این شهر، به یک تلویزیون محلی گفته که در پایگاه “کشتار” انجام شده است.

به گفته او چند هواپیما و همچنین شماری از اجساد به آتش کشیده شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است چند غیرنظامی نیز در میان کشته‌شدگان هستند. گفته شده که این غیرنظامیان کارگرانی بوده‌اند که در پایگاه کار می‌کردند.

از زمان سقوط معمر قذافی این کشور صحنه درگیری گروه‌های رقیب است. کنترل شرق و غرب لیبی بین دو گروه مختلف تقسیم شده و همچنین شماری گروه اسلام‌گرای افراطی، از جمله گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در لیبی فعالند.

گروهی که غرب لیبی را در کنترل دارند از طرف چندین کشور و همچنین سازمان ملل به عنوان دولت لیبی به رسمیت شناخته شده‌اند. ژنرال خلیفه حفتر از رهبران گروهی است که شرق لیبی را در کنترل دارند.

یک سخنگوی گروهی که غرب لیبی را در کنترل دارند گفته است که نیروهای این گروه پایگاه هوایی را در اختیار گرفته و “همه نیروهای درون آن را نابود کرده‌اند.”

این ماه یک آتش‌بس غیررسمی در منطقه براک الشاطی حاکم بود و در هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت که توافق جامعتری نیز به دست بیاید.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

وکیل بین‌المللی توماج صالحی: تنها راه نجات جان توماج فشار جامعه جهانی است

در ادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی محکوم به اعدام، تیمی از …