در ایران هر روز ۲۵ نوامبر است

اینهمه شهامت و جسارت در مقابل آخوندهای مفتخوری که قانون و زندان و بسیج و انتظامی و انواع امکانات دیگر پشتشان است. اینهمه شهامت و شجاعت زنان از کجا میاید؟ زمینه های اجتماعی اش چیست؟

امروز ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان است اما در ایران هر روز روز مبارزه و مقابله با اوباش متجاوزگر و سرکوبگر است. هر روز در سراسر کشور زنان در مقابل خشونت فیزیکی و زبانی ایستاده اند. زنی تنها همه مقدسات اسلامی و خزعبلاتشان را در روز روشن در نقطه پرجعیت شهر زیر سوال میبرد. زن دیگری در مترو در مقابل آخوند مزاحم سینه سپر کرده است. و زنان دیگری در نقاط دیگری به آخوندهای مزاحم میگویند برو گم شو، دخالت نکن. میخواهیم آزاد زندگی کنیم. چهل سال حکومت اسلامی را که جامعه را به گند کشیده است توی صورتشان میزنند، میگویند میخواهیم آزاد باشم و آزاد زندگی کنیم، به شما چه ربطی دارد، و مردم تشویقشان میکنند. برایشان کف میزنند. و آخوندهای پفیوز را سر جایشان مینشانند. آخوند کثافت دیگری مشغول تلفن است حتما از نیروی انتظامی و سربازان بدنام امام زمان کمک میخواهد. اما زورشان نمیرسد، در هر کوچه و خیابان و مترویی در سراسر کشور زنان شجاع و مردم معترضی که در کنار آنها قرار میگیرند فراوانند.

شجاعت زنان در ایران پدیده ای صرفا فردی نیست اجتماعی است. میلیون ها انسان معترض و خشمگین از حکومت و فقر و فساد و قوانین اسلامی و مقدسات و آیت الله هایشان کنار زنان ایستاده اند و هر جا آمرین به معروف زبانشان را دراز کنند تودهنی بزرگی میخورند.

این زنان شجاع در واقع رهبران انقلابند، سخنوران و سازماندهندگان توده های مردمند، فردا در خیابانها روی سکوهای انقلاب میروند، حجابشان را به باد میدهند،‌ سخنرانی میکنند و مردم را به شور میاورند. هزاران هزار زن ستمدیده اما معترض و جسور در جامعه پرورده شده اند و فردا در صف رهبران انقلاب تار و پود اسلام و حکومت اسلامی و هر گونه اجحاف و نابرابری را به زباله دان خواهند ریخت. اینها را نمیتوان عقب راند.نوز هم کلی در راه است

لینک فیلم از اینجا

اینرا هم بخوانید

خشم و نفرت علیه جنگ و حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …