در سالگرد سی خرداد شصت،روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، برای آزادی زندانیان سیاسی به میدان بیاییم!

در سالگرد سی خرداد شصت،روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، برای آزادی زندانیان سیاسی به میدان بیاییم!

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی (CFPPI)، کمیته بین المللی علیه اعدام (ICAE) و کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) همه شما مردم را فرا می خوانند که در سیزدهمین سالگرد اعلام روز جهانی حمایت از آزادی زندانیان سیاسی در ایران، که مصادف است با سالگرد سرکوب خونین سی خرداد ۱۳۶۰- ۲۰ ژوئن ، با برگزاری تظاهرات و همایش های گوناگون علیه موج فزاینده اعدامها در ایران و برای آزادی همه عزیزان در بند وسیعا به میدان بیاییم. امسال در شرایطی که حکومت اسلامی با شدت دادن به اعدام و زندان و شکنجه تلاش میکند انقلاب را عقب زند، برگزاری هر چه قدرتمند تر و سراسری تر این روز اهمیت بسیاری دارد.

مناسبت روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران که ۱۳ سال پیش از سوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اعلام شد، یادآور جنایات وسیع رژیم اسلامی در سی خرداد ۱۳۶۰ است که طی آن هزاران نفر از مخالفین حکومت وحشیانه قتل عام شدند. همچنین سی خرداد، روز به قتل رسیدن ندا آقا سلطان در برابر چشم جهانیان است. چهل و دو سال پس از آن سرکوب خونین، رژیم اسلامی با مردمی روبروست که با خیزش عظیم سرنگونی تمام قد در مقابل این حکومت ایستاده اند و با برپایی یک انقلاب، که تحسین جهانیان را برانگیخته است، حکومت اسلامی را به سراشیب سقوط انداخته اند.

رژیم اسلامی که پاسخی برای مطالبات و مشکلات عدیده مردم ندارد برای مقابله با جنبش انقلابی زن، زندگی آزادی به ریسمان اعدام چنگ انداخته است و با تشدید اعدامها و استفاده بیشتر از زندان و شکنجه می خواهد خود را از ورطه نابودی نجات دهد. بیایید که با در کنار هم قرار گرفتن این تقلاهای آخر جمهوری اسلامی را به شکست بکشانیم و مسیر انقلاب زن زندگی آزادی را برای رسیدن به پیروزی قطعی هموارتر کنیم.

ما نهادهای امضا کننده این فراخوان همگان را دعوت می کنیم که در روز شنبه ۱۷ ژوئن برابر با ۲۷ خرداد در ایران و جهان با برگزاری تظاهرات ومیتینگ متحدانه علیه رژیم اعدام و سرکوب اعتراض کنیم و به صدای همه عزیزانی تبدیل شویم که در اسارت جمهوری اسلامی هستند و یا با خطر اعدام روبرو هستند. 

در آستانه سالگرد سرکوب خونین سی خرداد ۶٠ یعنی روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران برای روز شنبه ۱۷ ژوئن برابر با ۲۷ خرداد در هر جا که هستید دست بکار شوید و برای آزادی زندانیان سیاسی و در اعتراض به اعدامها در ایران به میدان بیایید. بگذار این روز به نمایش قدرت مردمی متحد تبدیل شود که در دهها شهر دنیا علیه رژیم جنایتکار اسلامی صف آرایی می کنند. بگذار جمهوری اسلامی با همبستگی جهانی ما با زندانیان سیاسی و معترضین محکوم به اعدام پی ببرد که ما هیچگاه عزیزان خود را تنها نخواهیم گذاشت و برای آزادی فوری همه آنها تلاش خواهیم کرد. بگذار در همه جا فریاد بزنیم که جمهوری اسلامی بعنوان قاتل مردم ایران در هیچ مرجع جهانی نباید برسمیت شناخته شود و باید تماما طرد و منروی شود. 

همه زندانیان سیاسی و عقیدتی باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند!

مجازات شنیع و ضد انسانی اعدام تحت هر عنوان و جرمی و همه مجازاتهای قرون وسطایی اسلامی باید ملغی شوند

همه احکام اعدام باید فورا ملغی شوند! 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی (CFPPI)

کمیته بین المللی علیه اعدام (ICAE)

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

۴ خرداد ۱۴۰۲- ۲۵ می ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اول ماه مه امسال در ایران، یک ارزیابی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …