دستگیری ١٢ نفر از فعالین کارگری در آستانه اول ماه مه. دستگیر شدگان فورا باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند

بنا بر خبر ها امروز ششم اردیبهشت شماری از فعالین کارگری با تجمع در پارک جهان نما در اتوبان تهران – کرج  به استقبال اول ماه مه، روز جهانی کارگر رفتند. این تجمع مورد یورش  نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت اسلامی قرار گرفت و تعدادی بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند. اسامی ١٠ نفر از دستگیر شدگان عبارتند از: پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده،  سعید ترابیان، فواد فتحی، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و بلال قربانی است. گزارش شده است که شمار دستیگر شدگان ١٢ نفر است و دستگیر شدگان به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

طبق گزارشات در شهرستانها نیز تعدادی از فعالین کارگری احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند. از جمله در ارومیه “احمد تقی زاده” و در  روز چهارم اردیهبشت نیز دو نفر از فعالین کارگری به اسامی “غالب حسینی” و “مظفر صالح نیا” از سوی سپاه پاسداران احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. به این فعالین اخطار شده است که در مراسم های روز جهانی کارگر شرکت نکنند. اما فعالین کارگری احضار شده، ضمن رد این تقاضا، اعلام کردند که شرکت در مراسم روز جهانی کارگر را حق مسلم خود می دانند. تازه ‌ترین مورد احضار اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران توسط اداره اطلاعات این شهر است. ماموران اطلاعاتی احضار شدگان را تهدید کرده‌اند که از برگزاری مراسم اول ماه و شرکت در چنین مراسمی خودداری کنند.

پاسخ این دستگیریها را باید با برگزاری مراسم قدرتمند و بزرگ روز جهانی کارگر در تهران و در تمام شهرها داد. پاسخ این دستگیرها قدعلم کردن کارگران با قطعنامه ها  و بیانیه های اعتراضی شان و متحد شدن حول خواستهایشان است. پاسخ این دستگیریها کارزاری بزرگ برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان اول ماه  مه امسال و متوقف شدن فوری احضار هاست. برگزاری اول ماه مه روز جهانی کارگر حق مسلم کارگران است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی با تمام قوا تلاش میکند که صدای کارگران ایران در سطح جهانی باشد. کمپین از تمام نهادهای بین الملی کارگری و نهادهای انساندوست انتظار دارد که قاطعانه این دستگیریها را محکوم کرده و فشار بیاورند که بازداشت شدگان اول مه امسال و همچنین اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، سپیده قلیان، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند

زنده باد اول مه روز جهانی کارگر

دستگیر شدگان اول ماه مه باید فورا آزاد شوند

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com

٦ اردیبهشت ٩٨، ٢٦ آپریل ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …