دست و پا زدن در مرداب تحجر- کاظم نیکخواه

خبرگزاری فارس گزارشی از نشستی در دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی دارد که جالب و شنیدنی است. یادآوری کنیم که حزب موتلفه اسلامی یکی از به اصطلاح اتاق فکرهای اسلامی و یکی از راست ترین جریانات پیرو خمینی و وابسته به حکومت است و بنیانگذارانش امثال بهشتی و مطهری و عسکراولادی و باهنر بوده اند. این حزب در نمایشات انتخاباتی ریاست جمهوری مدافع احمدی نژاد و ناطق نوری و رجایی و رئیسی بوده است.
اما در مورد نشست اخیر حزب موتلفه. این نشست این هفته در آستانه تولد فاطمه دختر محمد برگزار شد و عنوان آن “زن زندگی آزادی در مکت فاطمی” است! بله! درست متوجه شدید. معلوم شد که زن زندگی آزادی از قبل در مکتب فاطمه و خمینی مطرح بوده. اما “علما” یا از آن خبر نداشتند یا به کسی چیزی نگفته بودند تا اینکه انقلاب زن زندگی آزادی در جامعه برای سرنگونی جمهوری اسلامی به جریان افتاد. بحثها و روضه خوانیهای مطول و کسالت آور اینهالزومی به تکرار ندارد. تنها گوشه ای را اشاره میکنیم.
“در ابتدای این نشست دکتر «مینو اصلانی»…با اشاره به حوادث اخیر کشور (منظورش انقلاب زن زندگی آزادی است)، گفت:«شاخص ها و مولفه های الگوی زن طراز در سخنان رهبری تبیین شده است”. اشاره این “دکتر” به سخنان اخیر خامنه ای است که گفت نقش زنان “خانه داری و مادری” است.
گزارش فارس میگوید “در بخش دیگری از این مراسم دکتر «لاله افتخاری»،(همه دکترا دارند! البته در مکتب فاطمه!)عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به ضرورت ارائه چهره واقعی زن در تاریخ بشریت و مبتنی بر مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: «زن مسلمان، زنی است که خانه را نگه می دارد و از خانه مرد به معراج می رود” (چه افتخاری!)وی افزود : “اگر غرب می‌گوید زن، زندگی، آزادی ما در مقابل آن حاضریم مباهله انجام دهیم”. داستان مباهله هم که ایشان اشاره کرده اند به محمد و نصرانی ها یا مسیحیان اشاره دارد که محمد به آنها گفت اگر حرفهای مرا قبول ندارید بیایید مباهله کنیم. یعنی نزد خدا به یکدیگر نفرین کنیم ببینیم چه کسی به عذاب الهی گرفتار میشود. مسلمانان روایت کرده اند که نصرانی ها ترسیدند و عقب نشستند و محمد برنده شد! الان هم میخواهند با انقلاب زن زندگی آزادی “مباهله” کنند!
بنا به گزارش در پایان این نشست دکتر «اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب موتلفه با تأکید بر نگاه ویژه و شاخص “حضرت امام” به مقوله زن، گفت «نقش زن در مقام آسایش، آرامش و عشق در خانواده و این مقوله ها مسئولیت خواهران ما را بالا می برد”.
بله تازه بعد از انقلاب زن زندگی آزادی این طیف تحصیل کرده و به اصطلاح روشنفکر اسلامی تنها افتخاری که به زنان داده اند نقش “همسری و مادری” و مقام آسایش و آرامش و عشق در خدمت مرد است. خامنه ای البته در سخنرانی اخیرش توضیح داد که زنان کارهای دیگری هم میتوانند انجام دهند اما بشرط محوریت نقش مادری و همسری در خدمت مرد.
براستی تعفن از سرتاپای همه اینها میبارد. از اعماق لجنزار تاریخ سر بلند کرده اند و در قرن و بیست و یکم میخواهند دنیا را به “جایگاه والای” زنان در مکتب اسلامشان آگاه کنند. حتی طنین مرگ بر جمهوری اسلامی و زن زندگی آزادی و خطر محتمل سرنگونی هم مغز گندیده شان را تکان نداده است. این گونه نشستها دست و پازدن تماما مذبوحانه حکومت اسلامی در مقابل انقلاب و خیزش زن زندگی آزادی را بروشنی بازتاب میدهد. برای نجات نظام در حال سقوطشان دارند در لجنزار تحجر اسلامی کنکاش میکنند و دست و پا میزنند و خود را بیشتر مضحکه میکنند و در لجن فرو میروند. واقعا زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

اینرا هم بخوانید

نامه سرگشاده با نمایندگان کارگری در اجلاس سالیانه ILO- حمید دائمی- کارگر کارگاهی

ما جمعی از فعالین کارگری، معلمان، بازنشستگان و فعالین مدافعین حقوق کودک این نامه را …