ده‌ها نفر در انفجار متروی سن‌پترزبورگ کشته و زخمی شدند

در نتیجۀ انفجاری که در متروی سن پترزبورگ روی داد دست کم ده نفر کشته شدند. مقامات روسیه بعید نمی دانند که این انفجار نتیجۀ عملیات تروریستی باشد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، که به هنگام حادثه برای ملاقات با خبرنگاران روسیه در سن پترزورگ حضور داشت، پیش از ملاقات با همتای بلاروس خود، الکساندر لوکاشنکو، در یک مصاحبۀ تلویزیونی به قربانیان این واقعه تسلیت گفت.

رییس جمهوری روسیه خطاب به خبرنگاران گفت : “متاسفانه باید ملاقات مان را با این رویداد غم انگیز آغاز کنیم. هنوز دلایل این رویداد روشن نیستند و باید منتظر نتیجۀ تحقیقات ماند.” با این حال، رییس جمهوری روسیه تصریح کرد که هیچ احتمالی به ویژه اقدام تروریستی در خصوص این انفجار نادیده گرفته نخواهد شد.

خبرگزاری “اینترفاکس” در گزارش خود نوشته است که در انفجار امروز سن پترزبورگ دست کم ده نفر کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. منابع پلیس روسیه گفته اند که انفجار در یکی از واگن های مترو صورت گرفته است. اگر چه دادسرای پترزبورگ از وقوع یک انفجار سخن گفته، اما، منابع پلیس روسیه از انفجار دو بمب دست ساز خبر داده اند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه، گروه دولت اسلامی طرفدارانش را به انجام عملیات تروریستی در خاک روسیه فراخواند. روسیه تاکنون قربانی عملیات متعدد تروریستی به ویژه در منطقۀ قفقاز بوده است.رادیو فرانسه

اینرا هم بخوانید

تجمع کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری

روز (13 خرداد) شماری از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری مقابل ساختمان مرکزی شرکت …