دور جدیدِ اعتراض کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس

ایلنا، نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز، در اعتراض به محقق نشدن وعده پرداخت مطالباتشان از سوی کارفرما با سفر به تهران، مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: از زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت با افول ثبت سفارش مواجه و در نتیجه مشکل کارکنان شروع شد.

به ادعای معترضان، مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس ناشی از سوءمدیریت است و بخش خصوصی هنوز نتوانسته به تعهدات مالی خود در قبال خرید شرکت عمل کند و مسئولان مربوطه نیز نظارت و دقت لازم را حین واگذاری انجام نداده‌اند.

طبق اظهارات کارگران معترض، آنچه موجب نارضایتی کارگران شده؛ این است که بخش خصوصی شرکت در چارچوب قوانین و مقررات واگذاری که از سوی سازمان خصوصی‌سازی به آن تکلیف شده، حرکت نمی‌کند.

کارگران با بیان اینکه تصور ما کارگران این بود که کارفرما به تعهدات خود که در قبال مطالبات کارگران عمل خواهد کرد، افزودند: در حال حاضر هنوز وضعیت شغلی ۴۵ نفر از کارگران از مرداد ماه سال گذشته مشخص نیست و وضعیت مالی آنها به دلیل تاخیرهای مزدی صورت گرفته، بسیار نامناسب است.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در ادامه گفتند: جدا از مشکلات به وجود آمده، فعالیت شعب و نمایندگی‌های سراسر کشور محدود شده است و کارکنان این شعب نیز نگران وضعیت شغلی خود هستند.

طبق اظهارات کارگران معترض، بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل و نقلی را نداشته برای همین بهتر است که این واحد حمل ونقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران نیز امنیت شغلی داشته باشند.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …