دوشنبه های آبی کشاورزان اصفهان، تجمع کارگران تولی پرس و بازنشستگان بانک تجارت

اطلاعیه خبری

  • روز دوشنبه ۳۱ مرداد کشاورزان در اصفهان در ادامه اعتراضاتشان علیه بی آبی و آسیب دیدن کشت شان بخاطر بی آبی بار دیگر تجمع و اعتراض کردند. این اعتراضات از ۲۴ مرداد آغاز شده است. کشاورزان اعلام کرده بودند که اعتراضاتشان را بمدت ده روز ادامه خواهند داد و اکنون کشاورزان دوشنبه های اعتراض را اعلام کرده و برای پیگیری خواستهایشان هر هفته تجمع خواهند کرد. با نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات قدرتمند مردمی در آبان سال قبل علیه بی آبی و صدمات ناشی از آن به کشت و کار کشاورزان، و علیه مافیای آب و به خشکی کشیده شدن زاینده رود و وارد شدن آسیب های زیست محیطی در شهر اصفهان، زمزمه های اعتراض در میان کشاورزان و مردم معترض این شهر بالا گرفته است. تحصن یک ماهه سال گذشته کشاورزان و مردم اصفهان علیه بی آبی و مافیای آب تجربه ای درخشان و فراموش نشدنی است. با اتکاء به این تجربه امسال کشاورزان در موقعیت بسیار قدرتمندتری برای پیشبرد اعتراضاتشان قرار دارند. کشاورزان اعلام کرده اند که اگر جواب نگیرند با خانواده هایشان تجمع خواهند کرد.
  • روز ۳۱ مرداد کارگران تولی پرس در اعتراض به مشکلات شغلی و تعویق چهارماه دستمزد و حق بیمه خود در محوطه داخلی محل کارشان تجمع کردند. “تعیین تکلیف کارخانه و داشتن امنیت شغلی” و پرداخت فوری طلبها، از جمله خواستهای فوری اعلام شده این کارگران است. بنا بر خبر کارخانه تولی پرس از ابتدای سال جاری با کمبود مواد اولیه روبرو شده و تولید آن به حداقل کاهش یافته است. اختلاسها و دزدی ها یک موضوع اعتراض این کارگران ست.
  • روز دوشنبه ۳۱ مرداد بازنشستگان بانک تجارت در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتشان و پاسخ نگرفتن خواستهای خود با شعار«تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم» مقابل ساختمان مرکزی بانک تجارت تهران تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …