دومین روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در محوطه کارخانه

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به ندادن حقابه و تعویق پرداخت دو ماه حقوق و عملی نشدن دیگر خواستهایشان برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محوطه کارخانه روبروی دفتر خالی از مدیر شرکت تجمع کردند.

ندادن حق آبه و نپرداختن دستمزدها دسیسه ای برای به شکست رساندن موفقیت کارگران نیشکر هفت تپه در خلع ید از باند مافیایی اسد بیگی است. علاوه بر بی آبی باند اسد بیگی همچنان مشغول بیرون بردن اموال این شرکت است. با قطع آب هفت تپه با خطر نابودی روبروست و این وضعیت بیکاری ۵ هزار کارگر این مجتمع کارگری را در پی دارد. کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه در برابر این وضعیت ایستاده و پیگیر مطالباتشان هستند. کارگران اعلام کرده اند که اگر فورا معضل بی آبی حل نشود ودستمزدهایشان پرداخت نگردد اعتراضاتشان را گسترده تر خواهند کرد.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره آن تحت نظارت شورایی کارگران هستند. بازگشت به کار همکاران اخراجی، بسته شدن پرونده های امنیتی و پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات از دیگر مطالبات فوری این کارگران است. هماطور که قبلا گزارش کردیم وضعیت نیشکر هفت تپه اضطراری است. از کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

١٢میلیون تومان، هزینه روزانه تخت در بخش ICU بیمارستانها

علی امیرسوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفته است: «سقف بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ امسال …