دیوان محاسبات:برخی از دستگاه ها از ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق نجومی پرداخته اند

عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات در صدا و سیمای  حکومت گفته است:ازارسال پرونده ۱۱۹ دستگاه پرداخت کننده حقوق نامتعارف به دادسرا خبر داده و گفته است:برخی از دستگاه ها حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تخلف در پرداخت حقوق داشته اند.

با بیان اینکه پرونده ۱۱۹ دستگاه پرداخت کننده حقوق نامتعارف به دادسرا ارسال شد، گفت: در برخی از این پرونده ها به تصرف در اموال دولت و تصرف در بیت المال، حکم دادیم. معمولاً پرونده ها در مدت ۶ تا حداکثر ۹ ماه رسیدگی می شود مگر اینکه ویژگی های خاصی داشته باشند.

آذر افزود: ۳۹۷ نفر حقوق نجومی دریافت کردند و مازاد دریافتی آنها ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که آن را کامل دریافت کردیم.از وام ها هم حدود ۱۰ میلیارد تومان برگشت.واژه حقوق نامتعارف در قانون نداریم، حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان را نامتعارف و غیر قانونی در نظر گرفتیم و تردیدی در نجومی بودن آن حقوق ها نبود.
آذر با بیان اینکه پرونده ۱۱۹ دستگاه پرداخت کننده حقوق نامتعارف را به دادسرا ارسال کردیم و در حال رسیدگی است، ادامه داد: در برخی از این پرونده ها، تصرف اموال دولت و تصرف در بیت المال حکم داده شد که جرم است و پرونده آنها باید به قوه قضائیه ارسال شود.
وی با اشاره به اینکه باید میان دریافت کننده و پرداخت کننده حقوق تفکیک قایل شویم، گفت: برخی ها، خودشان هم پرداخت کننده و هم دریافت کننده حقوق بودند.

وی افزود: هیئت مدیره، مدیرعامل و هیئت امنای ۱۱۹ دستگاه در این پرونده متهم هستند و دادسرا در حال رسیدگی به آنهاست و این موضوع را به مجلس هم اعلام کردیم.
آذر گفت: برخی از دستگاه ها حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تخلف در پرداخت حقوق داشته اند.

آذر با بیان اینکه پرونده حقوق های نجومی در جریان است، افزود: هفته گذشته مدیری را شناسایی کردیم که ۳ مسئولیت در دولت و ۶ مسئولیت در بیرون از دولت به عنوان هیئت مدیره دارد و اکنون ماهی ۳۵ میلیون تومان از دولت حقوق دریافت می کند.

شائبه طرفداری دیوان محاسبات از دولت در موضوع حقوق های نجومی ، قرار دادن سقف ۲۰ میلیون تومان برای مبنای محاسبه حقوق نجومی بود که شورای حقوق و دستمزد هم همان عدد را سقف حقوق مدیران قرار داد اما دیوان محاسبات به علت ضرب الاجلی که برای ارائه گزارش داشت این سقف را در نظر گرفت.مهر

اینرا هم بخوانید

۲۴ دستگاه اجرایی بیشتر از تورم و بین ۴۰ تا ۲۳۳ درصد رشد بودجه داشته‌اند

بودجه وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دستگاه‌های …