دیکتاتورها غلط میکنند و میروند!

تاریخ دارد در ایران تکرار میشود. خامنه ای همانند خیلی از دیکتاتورهای سلف خود گفته است کسی نمیتواند غلطی بکند. گویا فقط ایشان میتواند غلط بکند! او در پاسخ به دلواپسان نظام در خارج از ایران گفته است: “نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.”

حقیقت اینست که همین که این سوال و جواب در جمهوری اسلامی مطرح میشود بیانگر وضعیت بسیار نزار جمهوری اسلامی است و بحث بیشتری لازم نیست. اما بد نیست دو سه نمونه مشابه در تاریخ را یادآوری کنیم:

محمد سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در حالیکه نظامیان آمریکایی وارد بغداد می شدند، چنین گفت: “هیچ نظامی آمریکایی وارد بغداد نشده است. بغداد در امن و امان است. ما با العلوج (کنایه تحقیر آمیز به نظامیان آمریکایی) مقابله می کنیم. هم اکنون هزاران نفر از نظامیان آمریکایی در دروازه های بغداد دست به خودکشی زده اند! ” صدام  و  صحاف و کل نظام بعثیبا هم سقو ط کردند و رفتند.

در لیبی زمانی که مردم بپاخاسته در میدان الخضرا (سبز) طرابلس یعنی نماد حکومت قذافی، با رقص و شادی پیروزی خود را جشن می گرفتند، معمر قذافی از تلویزیون گفت:” ای مردم به صورت میلیونی به سمت خرابکاران و موش ها حمله ببرید.” همچنین سیف الاسلام قذافی پسر دیکتاتورلیبی در حالی که مردم در خیابان های طرابلس بوق خودروهای خود را به نشانه شادی و پیروزی بر قذافی به صدا در می آوردند و تصاویر بزرگ قذافی را لگد مال می کردند و از شدت خوشحالی آزادی بالا و پایین می پریدند؛ به خبرنگاران گفت: “دیدید. دیدید که چگونه جمعیت میلیونیمردم ، خرابکاران و موش ها را ناکام گذاشتند و به مقابله با آنها برخاستند؟!” قذافی و پسرش و نظامش همانگونه که میدانیم سرنگون شدند و رفتند.

جای دوری نرویم. در ایران نیز در جریان انقلاب ضد سلطنتی در سال ٥٧ غلامرضا ازهاری فرمانده حکومت نظامی در مصاحبه با خبرنگاران خارجی می گفت: “اگر تهران چهار و نیم میلیون جمعیت داره حداکثر دویست هزار نفر در تظاهراتها شرکت می کنند و بقیه می خواستند در طرفداری از نظام شاهنشاهی بپاخیزند اما ما جلوی آنها را گرفتیم تا جنگ داخلی در ایران ایجاد نشود” وقتی که مردم در پشت بامها فریاد مرگ بر شاه سر میدادند گفت اینها همه دورغ است و نوار است و نگران نباشید. و مردم در روز بعد هزاران نفره شعار دادند “ازهاری گوساله بازم بگو نواره!” نه ازهاری دوام آورد و نه حکومت شاهنشاهی.

حالا “آقا” هر چقدر می خواهد به خودش و اطرافیانش و دیگر “دلواپسان” اطمینان خاطر بدهد که جای “هیچ نگرانی” نیست. اما خیلی زود نه “اقا” خواهد ماند و نه حکومت اسلامی و نه پاچه خوران حکومت اسلامی. تاریخ این را به ایشان نشان خواهد داد. مردم ایران تصمیمشان را گرفته اند تا به حاکمیت توحش اسلامی در ایران برای همیشه پایان دهند.

اینرا هم بخوانید

اعدام ابزار سرکوب جامعه و جنگ با فقرا! گفتگو با حسن صالحی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

انترناسیونال: مدتی پیش شماری از زندانیان قزلحصار نامه ای منتشر کردند و اعلام کردند روزهای سه …