رئیس انجمن مددکاران اجتماعی: بیش از ۴۰ درصد مردم، حدود ۲۴ میلیون خانوار زیر خط فقر هستند.

سید حسن موسوی رئیس انجمن مددکاران اجتماعی بخ خبرگزرای حکومتی مهر گفته است:بیش از ۴۰ درصد ایرانی‌ها زیر خط فقر هستند. وی با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی معاونت وزارت کار در خصوص وضعیت رفاهی مردم می گوید:در این گزارش آمده ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از حدود ۲۴ میلیون خانوار، زیر خط فقر هستند که حدود ۴۰ درصد می‌شوند و ۵۵ درصد نیز از سطح متوسط زندگی برخوردارند. مشاهده می‌شود خانوارهای دارای زندگی متوسط نیز به سمت طبقه فقیر گرایش دارند و این افراد در خطر گرفتار شدن در خط فقر هستند.

روزنه:جمهوری اسلامی و سیاستهای اقتصادی اش، بویژه سیاستهای ارزی و مالی و تصمیمات بشدت ضد مردمی اش عامل اصلی تورم و افزایش سرسام آور گرانی هاست. سیاست “درآمد زایی برای دولت” از قبل مدیریت گرانی ها، در کنار ماجراهای ارز دولتی، نقش دولت به عنوان وارد کنند وعرضه کننده کالاهای اساسی از دلایل عمده و اصلی افزایش گرانی ها و ادامه این وضعیت در سال جاری است.

برای مقابله با گرانی ها باید متحد و یکپارچه بپاخاست. کارگران و حقوق بگیران و همه مردم  ضمن محکوم کردن سیاست های ویرانگر جمهوری اسلامی در تحمیل گرانی های سرسام آور بر مردم، باید خواهان افزایش دستمزدها بالای ١٦ میلیون تومان شوند. باید کل جامعه و در پیشاپیش آنها، کارگران، معلمان و پرستاران و بازنشستگان، ضمن اعتراض سراسری به این همه گرانی و فقر و فلاکت، با صدای بلند اعلام بکنند: گرانیها باید پایان یابد، فقر و فلاکت نمی خواهیم، برخورداری از زندگی و معیشت با استانداردهای بالا حق مسلم مردم است. تنها راه پایان دادن به این وضعیت اسفناک، اتحاد و گسترش مبارزات کل آحاد جامعه برای رویاورویی و جنگ برعلیه حکومت دزدان وقاچاقچیان و آدمکشان اسلامی که بانی این وضعیت هستند و نهایتا به زیر کشیدن کل حکومت جمهوری اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس رژیم از کرج:”با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند مشکل نداریم”!

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید در گفت‌وگو با رویداد۲۴؛با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند …