رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان بازنشسته می‌شود

رادیو آلمان: رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان بازنشسته می‌شود

هانس گئورگ ماسن، رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان، به وزارت کشور آلمان منتقل نمی‌شود. هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان، اعلام کرد که ماسن فعالیت‌های دولتی خود را پایان داده و بازنشسته می‌شود.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان، در برلین اعلام کرد که از فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، خواسته است با بازنشستگی زودهنگام هانس گئورگ ماسن، رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان، موافقت کند.

دلیل این اقدام وزیر کشور آلمان سخنان “غیرقابل پذیرش” هانس گئورگ ماسن اعلام شده است.

قرار بر آن شده است که توماس هالدن‌وانگ، معاون ماسن، تا زمانی که رئیس آینده این سازمان معین شود، سرپرستی سازمان امنیت داخلی آلمان را به طور موقت به عهده گیرد.

هانس گئورگ ماسن، در سخنرانی پایانی خود در برابر اعضای سازمان‌های مختلف امنیت جهانی اعلام کرده بود که در صفوف حزب سوسیال دمکرات آلمان “نیروهای رادیکال چپ‌” قرار دارند.

ماسن در ماه اکتبر جاری در مقابل همکاران اروپایی خود در ورشو نیز گفته بود که سخنان او در ارتباط با وقایع شهر کمنیتس آلمان فرصتی طلایی شد برای همین “نیروهای رادیکال چپ‌” تا به این وسیله ضربه‌ای به ائتلاف بزرگ دولت آلمان وارد سازند.

رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان همچنین گفته بود که او در آلمان به عنوان منتقد سیاست‌های چپ گرایانه در ارتباط با امنیت کشور و مهاجران موجود در آلمان مشهور شده است.

این سخنرانی ماسن به مدت بیش از یک هفته ‌در اینترنت داخلی اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی موجود بوده است.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان، گفته است که اظهارات ماسن در ارتباط با “نیروهای رادیکال چپ‌” در صفوف حزب سوسیال دمکرات آلمان پذیرفتنی نیست و همکاری قابل اعتماد  با او را ناممکن کرده است.

زهوفر گفت به همین دلیل است که “به رغم خدمات مسلم” ماسن به عنوان رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، او را بازنشسته اعلام می‌کند و همه مسئولیت‌های اداری او را لغو می‌کند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس برکنار شده‌ی سازمان امنیت داخلی آلمان، از اظهاراتش در مصاحبه با روزنامه “بیلد” در ارتباط با خشونت‌های ضدخارجی در شهر کمنیتس آلمان دفاع کرده است؛ اظهاراتی که به بحرانی در دولت ائتلافی آلمان منجر شد.

مصاحبه جنجال‌برانگیز ماسن

جنجال بر سر ماسن از مصاحبه او با روزنامه “بیلد” در باره خشونت‌های ضدخارجی در شهر کمنیتس آلمان آغاز شد. او در این مصاحبه که ۱۶ شهریور (هفتم سپتامبر) منتشر شد، مدعی شده بود که سازمان تحت نظارت او اطلاعات قابل استنادی در دست ندارد که نشان دهد خارجی‌ها در کمنیتس به صورت هدفمند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این سخنان در حالی مطرح شدند که انتشار یک فیلم کوتاه از شهر کمنیتس در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از تعقیب دو تبعه خارجی‌ توسط گروهی از تظاهرکنندگان افراطی را نشان می‌داد.

قبل از ماجرای مصاحبه در باره کمنیتس، افشا شدن دیدار ماسن با رهبر سابق و یک فعال کنونی حزب راست‌گرای پوپولیست “آلترناتیو برای آلمان” هم بحث‌انگیز شده بود. پس از مصاحبه یادشده نیز رهبر کنونی این حزب از سه‌بار دیدار با ماسن خبر داد.

طبق قوانین آلمان رئيس سازمان امنیت داخلی آلمان اجازه ندارد در مسائل سیاسی دخالت کند. او و سازمان زیر نظر او باید بی‌طرف باشند و مستقل عمل کنند.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …