رئیس سازمان بازرسی کل حکومت در باره وضعیت هپکو، آلومینیوم المهدی و 106 هزار میلیارد معوقات بانکی

سراج رئیس سازمان بازرسی کل حکومت گفته است: فردی که در شرکت هپکو، این شرکت به او واگذار می شود، وام های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می گیرد تا در نهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می رسد و به جایی می رسد که این کارخانه زیان ده می شود. زیان و بدهی این کارخانه هزار میلیارد تومان است و هزار و دویست کارگر متخصص دارد که چندین ماه است که حقوق دریافت نکردند. در حال حاضر سود هرسهام این کارخانه در بورس منهای 501ریال است.وی در پاسح به این سوال که چه تعداد کارخانه مشابه هپکو وجود دارد، گفت: شناسایی شدند و متاسفانه تعداد آنها زیاد است.

وی در در خصوص آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی گفت: در رابطه با این پرونده سازمان بازرسی کار زیادی انجام داد، از ابتدا تا پایان در داوری ها ورود کردیم، اما متاسفانه این کارخانه مبتلا به معضلاتی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در رابطه با لیست معوقات بانکی هم گفت: طبق آماری که دارم 106هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و فکر می کنم11درصد کاهش پیدا کرده و قرار است طی روزهای آتی جلساتی با مسئولان بانک مرکزی داشته باشیم تا راه های اقدامات احتمالی برای این کار انجام شود.در باره این بدهکاران نمی توانیم بگوئیم مجرم هستند چون یک مرتبه دلار هزارتومانی سه هزار تومان شد و خیلی از این بدهی ها برای نوسانات ارزی است و متاسفانه خیلی از اینها افرادی هستند که برای غارت بین المال تسهیلات گرفتند و تضمینات کافی از آنها اخذ شده‌است.برگرفته از سایت میزان

اینرا هم بخوانید

ناپدید شدن ۵۱ هزار پناهجوی خردسال در مسیر اروپا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

در اروپا بیش از ۵۱ هزار پناهجوی خردسال بدون همراه ناپدید شده‌اند. آنها بین سال‌های …