رئیس سیا در کابل با ملا بردار دیدار کرده

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در کابل دیداری مخفیانه با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبری طالبان و بالاترین مقام این گروه در پایتخت افغانستان داشته است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی این دیدار سطح بالاترین ملاقات میان مقامی از کابینه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحد با طالبان از زمان تسلط این گروه بر کابل است.

واشنگتن پست می‌گوید سازمان سیا هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده اما مقام‌هایی که از این دیدار خبر داشته‌اند و نام آنها برده نشده آن را تایید کرده‌اند.

طالبان گفته است که مهلت تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی را تمدید نمی‌کند و این نیروها تا روز ۳۱ اوت برای تخلیه شهروندانشان فرصت دارند.

به گزارش واشنگتن پست تاریخ تعیین‌شده و تلاش آمریکا برای خارج کردن شهروندان و کارکنان افغان خود از کابل، احتمالا موضوع دیدار ویلیام برنز با عبدالغنی برادر بوده است.

جو بایدن عملیات جاری در فرودگاه کابل را “یکی از بزرگترین و دشوارترین” عملیات از این نوع در تاریخ توصیف کرده است.

آقای بایدن به شدت از طرف متحدان خود از جمله بریتانیا تخت فشار است تا زمان حضور نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه کابل را تمدید کند.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که این کشور در رابطه با عملیات تخلیه شهروندان آمریکا از طریق فرودگاه کابل با طالبان در ارتباط است.

بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …