رادیو فرانسه:اروپا و ایران در جستجوی زمان با اهداف ناسازگار

خبرگزاری فرانسه در گزارشی دربارۀ بحران اتمی ایران و تنش میان این کشور و آمریکا نوشته است که در این میان کشورهای اروپایی می کوشند زمان بخرند تا جمهوری اسلامی ایران را از نو به رعایت تعهداتش در چارچوب برجام وادار و از وقوع رویدادهای غیرقابل جبران در منطقه جلوگیری کنند.

صنم وکیلی، کارشناس اندیشکدۀ چتم هاووس در لندن، سفر مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه به ایران را در چارچوب همین رویکرد توصیف کرده و افزوده است که ای بسا در حال حاضر رئیس جمهوری فرانسه در اروپا در موقعیت بهتری برای چنین ابتکاری باشد در قیاس با بریتانیا که همچنان درگیر بحران ناشی از برگزیت است.

یک مقام اروپایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که اقدامات اخیر ایران مبنی بر کاهش تعهداتش در چارچوب برجام در جهت به دست آوردن زمان بیشتر است اما مسئله این است راهی که حکومت اسلامی ایران برگزیده می تواند اروپا را به مسیری ناخواسته بکشاند.

نقض برجام از سوی ایران می تواند پروندۀ اتمی این کشور را از نو به شورای امنیت سازمان ملل بفرستد. با این حال، دومینیک دوویل‌پن، نخست وزیر پیشین فرانسه، گفته است که برنامۀ اتمی ایران هنوز تا تبدیل شدن به یک بحران یا تهدید جدید امنیتی فاصله نسبتاً طولانی دارد، هر چند جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته که غنی سازی اورانیوم را با غلظت اندک بیشتری از سقف تعیین شده در برجام دنبال کند.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …