رادیو فردا:سپیده قلیان در اعتراض به تبعید خود به زندان اوین اعتصاب غذا کرد

رادیو فردا:منابع حقوق بشری خبر می‌دهند که سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس، در اعتراض به تبعید خود به زندان اوین و عدم انتقال به زندان محل سکونتش در اهواز، دست به اعتصاب غذا زده است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه گزارش داد که خانم قلیان از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زده است.او در این مرحله، خواستار انتقال به زندان محل سکونتش در اهواز است.این زندانی سیاسی پیشتر در روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، پس از آزادی در پی صدور بخشنامه عفو، در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

در اردیبهشت ۱۴۰۲، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی را به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرد.او در نهایت به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

همچنین خانم قلیان به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در استان تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال محکوم شده است.خانم قلیان با شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، بازجو و خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی، با پرونده جدیدی مواجه شد.او در این پرونده به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.سپیده قلیان به دلیل فعالیت‌های مدنی، پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …