رای سرنگونی حکومت توسط مردم

نمایش انتخاباتی مجلس اسلامی و خبرگان، همانگونه که انتظار میرفت یک شکست آشکار برای حکومت اسلامی بود. با هر بدبختی‌ بود مضحکه انتخاباتیشان را برگزار کردند اما رسما شکست دیگری برای حکومت را در برابر مردم به ثبت رساندند. مدتهاست که کار حکومت به جایی رسیده است که دیگر انتخابات به صورت نمایشی هم برایش دردسر ساز است. حتی اگر آمار حکومتی را واقعی بدانیم دو سوم مردم یعنی ۳۶ میلیون نفر، از رای دادن خودداری کردند. میزان شرکت در این مضحکه آنچنان پایین بوده است که با تمام دستکاری‌ها و تقلبات، آراء شرکت‌کنندگان به پایین‌ترین حد نصاب هم نرسیده و ناچار شده‌اند انتخابات تهران و ۲۳ حوزه و ۱۵ استان دیگر را به دور دوم بکشانند.

نهادهای حکومتی اعلام کرده‌اند که حدود ۴۰۰ هزار رای باطله داشته‌اند. برخی گزارشات گویای این است که بر روی آراء باطله شعارهایی در تمسخر انتخابات و برای فوتبال و علیه حکومت درج شده است. مشاهدات مردم از صندوق‌های رای در تهران و نقاط مختلف کشور نشان میدهد که آمار واقعی شرکت در این به اصطلاح انتخابات چندین بار کمتر از آمار حکومتی بوده و صندوق‌های رای همه جا سوت و کور بود.

بسیاری از چهره‌های شاخص و وفادار حکومت و خامنه‌ای یا کاندید نشدند و یا رای نیاوردند. آنها که رای آوردند نیز اکثرا کمتر از ۵ درصد آرا را کسب کردند یعنی کمتر از ۲ درصد کل حائزین رای. این در حالیست که در بسیاری از ادارات و مراکز کارگری مردم را تهدید کردند که آنها که رای نمیدهند کارشان را از دست خواهند داد و بدینطریق بخشی از مردم سرنگونی‌طلب را مجبور کردند در این مضحکه شرکت کنند.

نکته مهم و قابل توجه این است که کلیه رسانه‌های حکومت و ارگان‌هایی مانند سپاه پاسداران که برای سرخ نگهداشتن صورت خود از «شور و ازدحام» مردم در پای صندوق‌های رای صحبت میکنند، همگی انتخاباتشان را پیروزی در مقابل معاندین یعنی مردم و احزاب سرنگونی طلب اعلام کرد‌ه‌اند.

این تبلیغات جنگی یک لشکر شکست خورده است! انتخابات برای این  جانیان، مثل هر اتفاق سیاسی دیگری، صحنه‌ای از نبرد با توده مردم و نیروهای سرنگونی‌طلب است و از اینرو ناگزیرند حتی انتخابات سوت و کور چند درصدی را پیروزی خود قلمداد کنند. طبق آمار حکومت ۳۶ میلیون نفر و اگر آمار واقعی را در نظر بگیریم میلیون‌ها نفر بیشتر از این تعداد در مقابل حکومت صف‌آرایی کردند.  این یک نوع رفراندوم معکوس برای سرنگونی رژیم بود. اکثریت عظیم جامعه با عدم شرکت در انتخابات در واقع به سرنگونی حکومت رای داد. 

این شکستی آشکارو قابل پیش‌بینی برای حکومت و یک تعرض قاطع سیاسی مردم علیه حکومت و ادامه شعار “میریم تا سرنگونی” بود؛ شکستی برای خامنه‌ای و کل حکومت در مقابل  مردم و نیروهای سرنگونی طلب! شکستی که دعواهای حکومتی را تشدید میکند، بی‌روحیه‌گی را در میان نیروهای حکومتی دامن میزند و صفوف مردم را متحدتر  و قدرتمندتر خواهد کرد. جمهوری اسلامی باید هرچه زودتر به زباله دان انداخته شود و مردم عزم کرده‌اند این مهم را با انقلاب زن زندگی آزادی به سرانجام برسانند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۳ مارس ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …