رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی حامی کارزار حجاب بی‌حجاب،در زندانی رجایی شهر اعتصاب غذا کرد

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، با ارسال یک فایل صوتی از داخل زندان رجایی‌شهر با بیان این‌که مأموران با ترفند معاینه چشم او را با خشونت به قرنطینه منتقل کرده‌اند، اعلام کرد تا زمان بازگشت به سالن زندانیان سیاسی اعتصاب غذا می‌کند.

آقای محمدحسینی در این فایل صوتی که روز دوشنبه ۲۷ تیر به دست رادیو فردا رسیده، می‌گوید که اقدام مأموران زندان در انتقال او به قرنطینه زندان در واکنش به حمایت او از کارزار «حجاب بی‌حجاب» بوده است.

این زندانی سیاسی همچنین جمهوری اسلامی را «رژیمی ورشکسته» خواند که «مصرانه به زور و خشونت عریان علیه ایرانیان به‌پاخاسته ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند با کمک گشت‌های فاسد و مزدوران آتش‌به‌اختیارش زنان آزاده را به غل و زنجیر بکشد».

رضا محمدحسینی خرداد ۱۳۹۸ بازداشت و پس از ۳ ماه بازجویی، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. مدتی بعد در دادگاه انقلاب تهران بابت اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، تمرد از دستور مأموران و…» در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شد.

رضا محمدحسینی هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر زندانی است و در بیش از سه سال گذشته از هرگونه مرخصی که حق قانونی هر زندانی با هر جرم یا اتهامی است، نیز محروم بوده است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …