ابراز نگرانی خانواده ها و نزدیکان سه فیلمساز بازداشتی از وضعیت سلامتی آنان در زندان

خانواده‌ها و شماری از همکاران جعفر پناهی، محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد، سه فیلمساز بازداشتی، با انتشار بیانیه دیگری نسبت به امنیت و وضعیت سلامتی این سه زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردند.

این بیانیه که روز یکشنبه ۲۶ تیر منتشر شد، سومین بیانیه خانواده‌ها و همکاران این سه فیلمساز پس از گذشت بیش از ۱۰ روز از بازداشت‌شان به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده که فیلمسازان بازداشت‌شده از «ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و حقوق متهم از قبیل حق ملاقات با وکیل و دسترسی به پزشک» محروم هستند. این در حالی که است که بر اساس این بیانیه، مدارک پزشکی این سه فیلمساز به مسئولان جمهوری اسلامی ارائه و بر «ضرورت رسیدگی پزشکی سریع خارج از سلول انفرادی» تأکید شده است.

امضاکنندگان بیانیه همچنین به «تراژدی مرگ» بکتاش آبتین، شاعر و فیلمساز زندانی بر اثر محرومیت از درمان در زندان، و نیز موج کنونی شیوع کرونا در ایران اشاره و اضافه کردند که «مسئولیت امنیت و تضمین سلامتی» پناهی، رسول‌اف و آل‌احمد «با بازداشت‌کنندگان است» و مسئولان «موظف به پاسخگویی» در این زمینه هستند.

بر اساس این بیانیه، پناهی که پیشتر از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با اتهام‌های سیاسی به زندان محکوم شده، به بند عمومی منتقل شده، اما دو فیلمساز دیگر که پیش از پناهی بازداشت شده بودند، همچنان در سلول انفرادی و تحت بازجویی هستند. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه فرانسه جمهوری اسلامی را به «گروگان‌گیری» متهم کرد

فرانسه دولت ایران را به «گروگان‌گیری و باج‌گیری» متهم کرد و خواستار آزادی اتباع فرانسوی …