روایتی از فقر مدارس جنوب سیستان و بلوچستان; دیگر امیدی نداریم

محمد نعیم امینی‌فر نماینده مجلس رژیم از ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدارس متعددی در جنوب استان سیستان و بلوچستان حتی در کانکس هم تشکیل نمی‌شوند, گفت: دیگر امیدی به اصلاح این روند نداریم.

تسنیم:وی درباره وضعیت فضاهای آموزشی در جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وضعیت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در مرکز و جنوب استان قصه پرغصه‌ای است و در این رابطه دهها بار به وزرای مختلف آموزش و پرورش تذکر دادیم اما  سازمان برنامه و بودجه توجهی ندارد و سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس نیز عدالت را در توزیع اعتبارات رعایت نمی‌کند.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان نسبت به استاندارد کشور پایین است به‌گونه‌ای که در شمال استان به‌ازای هر دانش‌آموز 6 متر و در جنوب استان به‌ازای هر دانش‌آموز 52 سانتی‌متر فضای آموزشی داریم و سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس دراین‌باره فوق العاده ضعیف عمل کرده است و شاهد تبعیض فوق العاده بین شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان هستیم.

بنده در بازدیدی که از مدارس جنوب استان داشتم, در بازدید از کانکسی که کلاس درس بود, هنگام باز کردن در کانکس افتاد, این مسئله حکایت از عمق فقر آموزشی در منطقه دارد در حالی که این کانکس در 12کیلومتری شهر به‌عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مناطق دورافتاده‌تر عمق محرومیت‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: مدارس در جنوب استان سیستان و بلوچستان وضعیت غیراستانداردی دارند و پایین‌ترین شاخص‌های آموزشی را شاهد هستیم که با رویه فعلی اصلاح نمی‌شود و امیدی هم به اصلاح این رویه نداریم.

تلاش کردیم از سازمان برنامه و بودجه ردیفی را برای عدالت آموزشی در بودجه دریافت کنیم اما تخصیص اعتبار به آن بسیار اندک بود و همین میزان اندک هم براساس سلیقه مدیران تخصیص می‌یابد.

امینی‌فرد با اشاره به اینکه مدارس متعددی در جنوب و مرکز استان سیستان و بلوچستان حتی در کانکس هم تشکیل نمی‌شوند, گفت: این مدارس زیر چادر تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به نبود سرویس مناسب برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان روستایی گفت: اسفند سال گذشته در حادثه تأسف‌باری چند نفر از  دانش‌آموزان دختر براثر جابه‌جایی با خودروی غیراستاندارد در مسیر مدرسه جان باختند و عدم وجود فضای آموزشی و سرویس مناسب برای حمل‌ونقل باعث شده است دانش‌آموزان دختر از تحصیل محروم شوند.

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …