روایت سخنگوی وزارت خارجه رژیم از گفتگوهای وین

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم  در پاسخ به سوال دیگری در مورد گفت وگوها بین ایران و ۱+۴ در وین و اینکه این گفت وگوها به چه نتیجه ای رسیده گفته است:در این مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است و ما در مسیر درستی هستیم. البته این به این معنا نیست که به مرحله نهایی گفت‌وگوها رسیده باشیم.

وی به ایسنا گفته است:آنچه که در وین در جریان است گفت وگوهای فنی پیرامون چگونگی رفع تحریم های ظالمانه آمریکا و بازگشت این کشور به تعهدات خودش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

ما عجله ای نداریم و آنچه که مهم است این است که در چارچوب فرمایشات رهبری و سیاست های کلی نظام حرکت کرده و در این چارچوب می توانیم منافع مردم ایران را تأمین کنیم و همان طور که گفتم تا الان این گفت وگوها در مسیر درستی حرکت کرده است.

هیأت ایرانی برای فرسایشی شدن گفت‌وگوها در وین حاضر نشده اند و در همین چارچوب ما سعی کرده ایم که متون خود را به طرف های مقابل ارائه کنیم و از طرف های مقابل هم خواسته ایم که سریعا وارد مصادیق و متون مشترک شوند و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد ما بهتر می توانیم به نتیجه فکر کنیم. الان خیلی زود است به آن فکر کنیم. الان در مرحله ای هستیم که باید گفت وگوها در مورد موضوعات سختی انجام شود.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با فهرست تهیه شده از سوی ایران و اینکه آیا طرف های مقابل در وین آن را پذیرفته اند، گفت: جزئیات گفت وگوها در وین شاید به نوعی که شما فرمودید نباشد و در اینجا نیز نیستیم که گفت وگوها را در فضای عمومی به جلو ببریم.

آنچه که مهم است این است که ایران در کمیسیون مشترک برجام نظرات خود را به صورت قاطع در چارچوب سیاست های نظام بیان کرده است. موضوعات سختی وجود دارد و ما فکر می کنیم که اگر دولت آمریکا تصمیم خود را بگیرد که از میراث شکست خورده ترامپ فاصله بگیرد و سعی کند در مسیر انجام تعهدات قدم بردارد این مسیر راحت تر جلو می رود. در این گفت وگوها ما منافع مردم ایران را به صورت دقیق پیگیری می کنیم.

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …