روحانی: اگر انتخابات از نظر مردم بیفتد، پایان انقلاب است

روحانی در جلسه هیات دولت گفته است :تا انتخابات و صندوق رای هست نظام جمهوری اسلامی با قدرت و شکوه خواهد بود.

وی گفت: تا انتخابات، ‌مشارکت و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی ایران هم با همه این قدرت و شکوه خواهد بود و اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد و مردم بگویند چه فایده‌ای دارد که انتخاب کنیم یا نکنیم، که امیدوارم مردم ما به این روز نرسند که انتخاب کنیم یا نکنیم چه تاثیری دارد، این به معنای پایان تمام انقلاب‌ها است یعنی از میرزای شیرازی تا الان همه را از دست دادیم و همه از بین رفته است.

ثمره همه آن حرکت‌ها و انقلاب‌ها این است مردم انتخاب کنند و حضور داشته باشند و مردم بگویند چه کسی و چه برنامه ای داشته باشد و مردم بگویند با چه کشوری رابطه داشته باشیم و چگونه مسائل داخلی و خارجی حل شود و جمهوریت از همین جا آغاز می‌شود.

راه حل مشکلات پیچیده در کشور اصل ۵۹ قانون اساسی است

وی در ادامه با تاکید بر این که راه حل مشکلات پیچیده در این کشور فقط اصل ۵۹ قانون اساسی است، گفت: اگر مساله‌ای پیچیده است نباید به یکدیگر بپیچیم و از یکدیگر انتقاد کنیم. راه حلی جز اصل ۵۹ قانون اساسی وجود ندارد. ما مگر به ۱۲ فروردین افتخار نمی‌کنیم، ۱۲ فروردین یک همه پرسی و رفراندوم است، مگر به قانون اساسی افتخار نمی کنیم، قانون اساسی تجدیدنظر شده و بازنگری شده چگونه تصویب شد باز هم با رفراندوم و آرای مردم بود. قانون اساسی ما با همه پرسی و رفراندوم انجام گرفته است.

قانون اساسی در اصل ۵۹ به ما گفته است که در مسائل مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اگر یک مسئله بسیار مهمی وجود داشت، آن زمان ممکن است که دیگر قانون‌گذاری از طریق مجلس شورای اسلامی نباشد، قانونگذاری از طریق همه پرسی باشد.

وی ادامه داد: سال‌ها به این موضوعات فکر می‌کنیم. چهار سوال اصلی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد. اگر به رفراندوم گذاشته شود و این چهار مسئله نوشته شود و آری یا نه گذاشته شود یا هر سبک دیگری باشد تمام دعواها و مشکلات جناحی و حزبی حل خواهد شد.

سال ۹۶ مردم ساعت‌ها و حتی تا غروب در صف رای ایستادند و وزارت کشور و شورای نگهبان نتوانستند توقع مردم را برآورده کنند و مردم را از پشت صندوق رای با صف‌های طولانی برگردانند که بعضی‌ها در مصاحبه گفته بودند که ما ۷ ساعت ایستادیم که رای دهیم و حتی بعضی‌ها گریه کردند وقتی آنها را برگرداندند و از یک تا دو میلیون نفر رای نگرفتند که البته دیگر مهم نیست و گذشته است.

وی گفت: این مساله خیلی مهم است که همه مردم احساس کنند که رای آنها تاثیرگذار است و با شور و شوق پای صندوق بیایند و نترسیم که نکند این انتخاب شود یا آن انتخاب شود. هرچه مردم انتخاب کنند مبارک است این را هم قبول کنیم. اگر این را در مغز خود بگنجانیم منتخب مردم برای ما مبارک است هرکس که می‌خواهد، از این جناح یا از آن جناح باشد. همیشه ما نیازمندیم و الان هم نیازمندیم که ۱۲ فروردین را در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ تکرار کنیم.از سایت آفتاب نیوز

اینرا هم بخوانید

بازنشستگان مخابرات چه می‌خواهند؟

ایلنا:در طول یک سال اخیر، بازنشستگان مخابرات هر هفته به طور سراسری در استان‌های مختلف در …