روحانی: تحریم را بردارند راه مذاکره باز می‌شود

ایسنا، روحانی:آنها که می‌خواهند مسایل را از طریق دیپلماسی حل کنند باید بدانند که راه آن برداشتن تحریم است، آنچه مانع دیپلماسی است، تحریم شماست، وقت را تلف نکنید. اتلاف وقت و امروز و فردا کردن به نفع هیچ کس نخواهد بود، اگر وقت تلف شود و فرصت از دست برود، مسئول مستقیم آن آمریکا خواهد بود.

علاقه مند بودیم با آژانس همکاری کنیم و در این دوره همکاری بسیار خوبی را هم با هم داشتیم که در گزارش های آژانس بر آنها تاکید شده است اما  به بعضی ها که فکرشان برای حرکتهای درست کار نمی کند و متاسفانه از کشورهای اروپایی هم هستند نصیحت می کنم این کار را نکنند و اجازه ندهند روابط بسیار خوبی و دوستانه  ایران و آژانس تخریب شود.

روحانی گفت: فعالیت های هسته ای ما مثل همیشه صددرصد صلح آمیز است و آژانس نظارت خودش را انجام می دهد و البته اگر این نظارت با دلخواه آژانس فاصله دارد، مقصر آن آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه ایران است. اگر این تحریم ها رفع شود روابط با آژانس گرمتر می شود و بازرسان آن می توانند در چارچوب قانون بازرسی های مدنظر خود را انجام دهند.

بعضی دوستان می‌گفتند آمریکا ابتدا باید خسارت‌هایی را که به ملت ایران زده، جبران کند، البته آمریکا بیش از 200 میلیارد دلار به ایران خسارت زده است، اما گفتیم فعلاً مطالبه خسارت را برای مرحله بعدی می‌گذاریم، ابتدا با لغو تحریم و عمل به تعهدات حسن نیت خود را نشان دهند.

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …