روز جهانی زن، ۱۷ اسفند، ۸ مارس:حمایت از انقلاب زن زندگی آزادی در جهان! طنین “حکومت ضد زن سرنگون” در سراسر ایران!

روز جهانی زن امسال طبعا روز گرامیداشت اولین انقلاب زنانه تاریخ بشر است. انقلابی که در اعتراض به حجاب و مرگ مهسا امینی و با شعار زن زندگی آزادی شروع شد، تمام ایران را فرا گرفت و جهان را به شور و ستایش برانگیخت. ۸ مارس سابقه طولانی در ایفای نقش در انقلابات و تحولات اجتماعی مختلف جهانی داشته است. امسال نیز استثناء نیست؛ و این روز که برابر است با ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ فرصتی است برای رساتر کردن  فراخوان پیشروی انقلاب جاری و طنین انداختن فریاد سرنگون باد حکومت ضد زن در خیابانهای ایران و جهان. 

بسیاری شهرهای جهان فی الحال با انواع ابتکارات و فراخوانها بمناسبت روز جهانی زن، در تدارک گرمترین حمایت ها از انقلاب زن زندگی آزادی و ارج گذاری بر نقش پیشتازی است که زنان قهرمان ایران در این انقلاب رهایی از تبعیض و فقر و جهل و آپارتاید جنسی جمهوری اسلامی ایفاء کرده اند. تظاهرات ها و اجتماعات و فعالیت های گسترده ایرانیان ساکن شهرهای مختلف جهان بمناسبت ۸ مارس امسال بی تردید نقش مهمی در تبدیل کردن این روز به روزی تلخ و طولانی برای حکومت زن ستیز اسلامی در ایران خواهد داشت. 

در ایران جنب و جوش برای بزرگداشت روز جهانی زن و تبدیل کردن آن به روزی دیگر برای پیشروی و تعمیق انقلاب زن زندگی آزادی، گسترده است. تشکل ها و فعالین جنبش رهایی زن، جوانان انقلابی محلات شهرهای مختلف، دانشجویان و دانش‌آموزان، پزشکان و کادر درمان و همینطور معلمان و کارگران و بازنشستگان همه در تدارک برپایی هشت مارسی در خور انقلاب زن زندگی آزادی هستند. ما قاطعانه از این فراخوانها حمایت میکنیم و همه مردم را به شرکت فعال در آنها فرا می خوانیم.

دو مساله عاجل روز بر حساسیت و اهمیت ۸ مارس امسال می افزاید. حمله وحشیانه با سموم شیمیایی به دختران دانش آموز (و همچنین پسران) در شهرهای مختلف، که قطعا ریشه در حکومت و نظام کثیف مردسالار اسلامی دارد، خشمی وسیع و فضای انفجاری را در جامعه برانگیخته است. روز زن، روز مبارزه برای رهایی زن بی شک فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان چه دختر و چه پسر، خانواده های مصدومین و قربانیان این جنایت و همینطور معلمان علیه این جنایت طالبانی حمله به دانش آموزان به خیابان بیایند.

مساله دوم سقوط آزاد ریال و گرانی فوق العاده روزهای اخیر و فقر مطلقی است که بر اکثریت عظیم مردم تحمیل شده است. یک شعار همیشگی هشت مارس که ریشه کارگری و سوسیالیستی دارد همواره علیه نابرابری اقتصادی بوده است. اوضاع فعلی یک شعار وسیع انقلاب کنونی یعنی “فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی” را به یک شعار مهم هر اعتراضی و بویژه تظاهرات و اجتماعات هشت مارس تبدیل خواهد کرد.

انقلاب زن زندگی آزادی از اعتراض به حجاب و آپارتاید جنسیتی و حکومت ضد زن آغاز شد. ۸ مارس، ۱۷ اسفند، روز جهانی زن بی شک فرصتی است تا تمامی بخش های جامعه در سراسر ایران با شعار نابود باد حکومت ضد زن اسلامی به خیابان بیایند و به هر طریق ممکن ابراز وجود کنند و انقلاب شان را گامی دیگر به جلو برانند. حزب کمونیست کارگری همچون همیشه با تمام قوا همراه زنان و کارگران و جوانان برای هرچه باشکوهتر برپا کردن روز جهانی زن تلاش خواهد کرد.

زنده باد هشت مارس روز جهانی!

نابود باد حکومت ضد زن!

زنده باد زن، زندگی، آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

وکیل بین‌المللی توماج صالحی: تنها راه نجات جان توماج فشار جامعه جهانی است

در ادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی محکوم به اعدام، تیمی از …