روسیه،آمریکا قبل از حمله به سوریه مسکو را مطلع کرده

روسیه می‌گوید آمریکا تنها چند دقیقه قبل از حمله هوایی به مواضع گروه‌های وابسته به ایران در شرق سوریه، مسکو را در جریان این حمله قرار داده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: “نیروهای نظامی ما چهار یا پنج دقیقه قبل هشدار حمله را گرفتند. البته که چنین هشدارهایی وقتی حمله در واقع در حال اجرا است، چندان به کار نمی‌آید.”

نیمه شب گذشته آمریکا اعلام کرد در حمله هوایی به منطقه‌ای در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق، گروه‌های مورد حمایت ایران را هدف قرار داده است. این حمله اولین اقدام نظامی دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس آقای لاوروف از آمریکا خواسته تماس‌ها با روسیه درباره سوریه را از سر بگیرد و خواهان روشن شدن موضع دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه شده است.دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه هم ساعاتی بعد از این حملات گفت که مسکو به صورت مرتب با دمشق در ارتباط است و به دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

هم‌زمان سایت خبری اکسیوس گزارش داده که آمریکا پیش از حمله اسرائیل را از تصمیم خود مطلع کرده‌ است.

مقام‌های پنتاگون و وزارت دفاع اسرائیل به اکسیوس گفته‌اند که آمریکا صبح روز پنج‌شنبه (به وقت شرق آمریکا) اسرائیل را در جریان تصمیم خود قرار داده است.

تلافی حملات عراق در مرز سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حمله به شرق سوریه با دستور آقای بایدن و “در واکنش به حملات اخیر به نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای جاری علیه این نیروها” انجام شده است.

ده روز پیش از این حمله چندین راکت به سوی یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق شلیک شد که یک پیمانکار در آن کشته شد.

یک هفته پیش هم چند راکت به سوی پایگاه هوایی البلد در شمال عراق شلیک شد و دو روز بعد از آن منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آن واقع شده، هدف حمله راکتی قرار گرفت.

گزارش‌های متفاوتی درباره تعداد کشته‌شدگان حمله آمریکا به شرق سوریه منتشر شده است. یک مقام شبه‌نظامی نزدیک به ایران به خبرگزاری رویترز گفته در این حمله “دست کم یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.”

این در حالی است که گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا از کشته شدن ۲۲ شبه‌نظامی نزدیک به ایران در این حمله خبر داده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …