رویترز: بیش از ۶۶ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران بی‌مشتری است

رویترز: بیش از ۶۶ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران بی‌مشتری است

اوپک همراه با کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه توافق کرده‌اند که تولید خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش دهند، اما قرار است درباره ادامه، توقف یا تغییر میزان کاهش تولید یاد شده، در ماه ژوئن تصمیم گرفته شود.

ایران سیستم سیگنال نفتکش‌های خود را خاموش می‌کند و دقیقا معلوم نیست این محموله‌ها سر از کجا در می‌آورند.

یک منبع به رویترز گفته است در دو هفته اول ماه مه، میزان بارگیری نفت ایران روزانه ۲۵۰ هزار بشکه بود اما اکنون ۴۰۰ هزار بشکه است. یک منبع دیگر نیز گفته که این رقم می‌تواند به نیم میلیون بشکه برسد.

شرکت رفینیتو با انتشار توئیتی جزئیات هفتگی خروج محموله‌های نفتی ایران از خلیج فارس را منتشر کرده است، اما با توجه به خاموش بودن سیستم سیگنال کشتی‌ها، امکان ردیابی آنها در آب‌های بین‌المللی و پیدا کردن کشور مقصد با چالش مواجه شده است، اگرچه مقصد کلی نفتکش‌ها به سوی آسیا است.

در هفته آخر منتهی به ۲۶ مه، شنبه این هفته، میزان صادرات نفت عربستان و کویت افزایش نشان می‌دهد.

ایران می‌گوید توقف کامل فروش نفت، «توهم آمریکاست که هرگز محقق نخواهد شد».

در این میان، خبرگزاری‌های بلومبرگ و رویترز روز سه‌شنبه گزارش دادند که یک کشتی چینی تحت مالکیت بانک «کونلوم» که بخش عمده‌ای از تعاملات مالی ایران و چین را انجام می‌دهد، با محموله نفت ایران در حال سرگردانی میان سنگاپور و مالزی برای تخلیه بار است و سیستم سیگنال خود را نیز خاموش کرده است.

یک مقام آمریکایی هشدار داده که اگر این بار به فروش برسد، با تحریم آمریکا مواجه خواهد شد.

چین بزرگترین مشتری نفت ایران قبل از تحریم‌ها بود. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت ایران نیز تا پایان ماه گذشته در انبارهای چین ذخیره شده بود. هنوز آمار جدیدی درباره میزان ذخایر نفتی بی‌مشتری ایران در تاسیسات چین منتشر نشده است.چین هنوز رسما اعلام نکرده که آیا از تحریم‌های نفتی آمریکا تبعیت خواهد کرد یا نه، اما مخالفت خود با این تحریم‌ها را بارها اعلام کرده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

اعتصاب کارگران آزمون فلز و برق، ابزار دقیق، شرکت نیروآرا اندیش پتروشیمی در شرکت بهین فراراد

کانال تلگرامی « شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت»:افزایش دستمزد ها فوریادامه اعتراضات همکاران بر …