متاسفانه صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) جمهوری اسلامی سمیرا سبزیان را اعدام کرد.

او بعنوان یک زن که در سن کودکی به ازدواج مردی در آمده بود از قربانیان نظام آپارتاید جنسی جمهوری اسلامی بود و در جامعه و خانه مورد ظلم و ستم قرار می گرفت. به جای اینکه فریادرسی داشته باشد از او قاتل ساختند تا از حصار حقارت و بندگی خلاصی یابد.

ده سال آزگار در زندان همواره با کابوس مرگ روبرو بود و  آرزوی دیدار فرزندانش و حق حضانت آنها را رها کرده بود تا اعدام نشود. یک هفته اعدام او را به تاخیر انداختند. هفته پیش که او را از قرنطینه به بند عمومی بازگردانده بودند زیر فشار ترس و نگرانی قدرت تکلم و راه رفتن را از دست داده بود.

خشم و نفرت ما متوجه عاملین این اعدام ها و آدمکشی ها یعنی سران و کاربدستان جمهوری اسلامی است که باید برای این همه جنایات و زن ستیزی و کودک آزاری ها جواب پس بدهند و محاکمه شوند. عهد می بندیم که  ضمن تلاش بیشتر  برای نجات محکومین به اعدام، روز محاکمه این آدمکشان و جانیان را نزدیک تر کنیم و جامعه ای بسازیم که در آن اعدامی نباشد و به جای گرفتن جان، زمینه های آزادی، سعادت، برابری و خوشبختی همه شهروندان تامین شود.

یکبار دیگر اعلام می کنیم که مجازات شنیع و ضدانسانی اعدام به هر دلیل و جرمی باید ملغی شود و همه احکام اعدام باید فورا لغو گردند.

حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۹ آذر ۱۴۰۲- ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …