رییس اتاق اصناف ایران:حدود 2700 تا 2800 نیروی کار در حادثه پلاسکو بیکار شدند

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، گفت: حدود 2700 تا 2800 نیروی کار با توجه به این حادثه بیکار شدند و نیازمند کمک هستند.فاضلی با بیان اینکه حدود ٢٨٠٠ نیروی کار با توجه به این حادثه بیکار شدند و نیازمند کمک هستند، گفت: مجموعه خسارت وارد شده در اثر این حادثه بسیار بالا است زیرا به دلیل نزدیکی به ایام عید انبار واحدها پر از کالاهای تولید شده برای شب عید بود بنابراین تمام این آسیب ها باید مورد شناسایی قرار گیرد و لازم به ذکر است که اعلام آمار دقیق نیازمند زمان زیادی است و با 24 ساعت نمی توان تمام ضررهای ایجاد شده را مورد شناسایی قرار داد.

 

براساس اظهارات اتحادیه ها می توان گفت که مجموعه اماکن، مواد اولیه و ماشین آلات مستقر در این ساختمان و میزان سرمایه ای که در این مجموعه بود بالای هزار میلیارد برآورد شده است.

 

وی درباره بیمه و نیز معیشت برای خانواده کاسبانی که کار و جان خود را از دست دادند، گفت: چون آمار و اطلاعات دقیقی در این مورد ارائه نشده بنابراین نمیتوان در این مورد صحبت کرد اما به طور قطع تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفتیم.

اکنون من در حال جمع آوری اطلاعات اولیه هستم تا بتوانم میزان بیکارشده ها و میزان خسارتی که بر این 600 بنگاه وارد شده است و نیز برخی از بنگاه هایی که در کنار این مسئله در حال آسیب هستند نوعی سازماندهی و ساماندهی شوند.

فاضلی در پایان گفت: من به دوستان 600 واحدی که در این مجموعه هستند با قاطعیت عرض می کنم که تمام نیروهای مسوول در کنار شما هستند و تمام مدارک، مستندات و گاوصندوق هایی که کشف می کنند به بیرون انتقال و در جای امن نگهداری می کنند، لازم به ذکر است هیات امنایی که ما از فردا تشکیل خواهیم داد با کمک دیگر افراد اموالی را که آسیب ندیدند به افراد بازمی گردانند.برگرفته ازایسکا نیوز

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …