زنان لیدرهای اعتراضات آزادیخواهانه علیه دولتها و سیستمهای فاسد و دزدهای حرفه ای حاکم در لبنان، عراق و ایران هستند

در لبنان زنان میگویند؛ هدف ما و حضور گسترده ما در تظاهرات «رساندن پیامی رسا برای مقابله با آزار جنسی است. آنها می گویند «به زنان تجاوز می‌شود،‌ حقوق آنها پایمال می‌شود». با شروع اعتراضات در لبنان از هفدهم اکتبر ٢٠١٩ و گسترده شدن دامنه اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی و فساد در دستگاه حاکمه از روز هفدهم اکتبر در سراسر شهرهای لبنان هزاران نفر و از جمله زنان حضور پُرشور و فعالی دارند. فعالین زن در لبنان از پوشش میدیای اجتماعی حضور زنان در اعتراضات بیروت و سایر شهرها احساس خوب و شعف انگیزی دارند. آنها میگویند؛ «زنان همیشه در اعتراضات حضور داشته اند … تفاوت در حال حاضر این است که پوشش رسانه‌ای بیشتری وجود دارد؛»

در عراق که اعتراضات مردم و جوانان زن و مرد از اوائل اکتبر٢٠١٩در دهها شهر و در میدانهای تحریر بویژه در بغداد شروع شده است، زنان همه جا در میدان تحریر حضو فعال و پیگیرانه دارند. میدان تحریر برای زنان جوان یک پناهگاه امن محسوب می‌شود. بسیاری از دانشجویان زن به اعتراضات پیوستند و تصمیم گرفتند در میدانهای تحریر بمانند و در هدایت و رهبری مبارزات مردم حضور فعال داشته باشند.

در اعتراضات پُر شور و کوبنده آبان و دی ماه ١٣٩٨ و در کلیه اعتراضات اجتماعی در ایران علیه گرانی و فساد زنان نقش و تاثیرات مهمی در گسترده شدن اعتراضات دارند. همه جا زنان در ایران بعنوان لیدرهای مبارزات توده ای به جهانیان معرفی شدند. زنان چشم در چشم حکومت ضد زن ایستاده اند و جسورانه در اعتراضات نقش ایفا میکنند.

و زنان فلسطینی و اسراییلی در اسرائیل دست به تظاهرات زدند تا به تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله در هتلی در اسرائیل و به فسادهای دولتی که زمینه ساز این نوع تجاوزات است اعتراض کنند.

زورگویی و خشونت به زنان درهمه جوامع هست، اما اعتراض به نابرابری و دفاع از انسانیت، مرز و ملیت نمیشناسد، زنان پیشرو و مبارز در بسیاری کشورها در صف اول اعتراض قرار دارند و تصویری اجتماعی تر و مدرن تر به اعتراضات داده اند.

https://tinyurl.com/y3fnqdq6

برای تماس با حزب، ارسال خبر و گزارش، همکاری و عضویت میتوانید با آدرسهای زیر تماس بگیرید:
واتس اپ: 00447435562462
کانال تلگرام حزب: @wpi_hkki
اینستاگرام: wpi91
پیامگیر تلگرام @wpi_tamas

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …