زندان ارومیه؛ خطر اجرای حکم قطع دست سه زندانی

سه زندانی متهم به سرقت در زندان ارومیه در خطر اجرای حکم قطع دست قرار دارند.

هادی رستمی، مهدی شرفیان هفت چشمه و مهدی شاهیوند در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۹۸ توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان آذربایجان غربی به دادرسی لطف زارع و مستشاری حسین محسنی از بابت اتهام “چهار فقره سرقت حدی” به قطع چهار انگشت دست راست از انتهای آن به نحوی که انگشت شست و کف دست باقی بماند، رد مال و ضبط اموال محکوم شده اند.دادگاه این افراد در تاریخ ۲ آبان سال گذشته در این شعبه برگزار شد.

صدور این رای در حالی است که تنها یکی از شکات پرونده درخواست صدور حکم حد اسلامی را کرده است.

هادی رستمی که تا نیمه اول اسفند ۱۳۹۵ در زندان تهران بزرگ محکومیت پیشین خود را می‌گذارند، در بازجویی مجدد در شهرستان ارومیه سرقت‌های صورت گرفته در شهرستان بندر انزلی در آن سال را نیز بر عهده گرفته است. او در دفاعیات خود در دادگاه علت این امر را فشار و شکنجه در جریان بازجویی بیان کرده است. وی همچنین اظهار داشته است که به آن دلیل به انجام سرقت‌های صورت گرفته در اردبیل اعتراف کرده است که از گفتن حقیقت می‌ترسیده است.

دادگاه برای صدور این احکام به اقاریر متهمان در زمان بازداشت و آنتن دهی تلفن همراه در زمان وقوع جرم استناد کرده است.

این حکم نهایتا در تاریخ ۲۱ تیرماه امسال توسط شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی شوشتری و مستشاری علی اکبر بنائی راد تایید شد و اخیرا برای اجرا به دفتر اجرای احکام دادگستری ارومیه ارسال شده است.ازهرانا

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …