زندان و شلاق برای کارگران خارجی در عربستان

ده ها تن از کارگران خارجی شرکت بن لادن، به دلیل اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود، به زندان و شلاق محکوم شدند.

روزنامه های الوطن و عرب نیوز، که خبر مجازات این کارگران را، که تعداد آنان ۴۹ نفر گفته شده است، پخش کرده اند، در بارۀ ملیت آنان چیزی نگفته اند. الوطن نوشته است که تعدادی از کارگران خارجی، به جرم تخریب اشیاء متعلق به مردم و تشویق به شورش، به چهار ماه زندان و ۳۰۰ ضرب شلاق محکوم شده اند. تعداد دیگری از آنان توسط یک دادگاه مکه، به ۴۵ روز زندان محکوم شده اند.

بعد از اینکه به دلیل کاهش نرخ نفت، درامد حکومت عربستان افت کرد، و مسئولین سیاسی از پرداخت پول به شرکت های که برای بنا های مربوط به حکومت کار میکنند، خود داری کردند، شرکت «بن لادن» و همچنان یک شرکت دیگر به نام «سعودی اوجر» از پرداخت حقوق کارگران خود داری کردند. در ماه می گذشته، کارگرانی که به این ترتیب، حقوق خود را دریافت نکرده بودند، در مکه، اتوبوس های مربوط به گروه بن لادن را آتش زده بودند.

سال گذشته این شرکت اعلان کرده بود که معاش هفتاد هزار کارگری را که به دلیل این مشکل اقتصادی برکنار کرده است، پرداخته است. کسانیکه به کار ادامه میدهند، باید منتظر پرداخت پول توسط حکومت به این شرکت باشند.

گروه اقتصادی بن لادن در سال ۱۹۳۱، توسط پدر اسامه بن لادن ایجاد شد و گروه «سعودی اوجر» مربوط به خانوادۀ نخست وزیر این کشور، سعد الحریری میباشد.رادیوفرانسه

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …