گزارش جنگ در موصل

منابع نظامی عراقی سه شنبه ۳ ژانویه از یورش نیروهای عراقی به محله‌های سومر، المیثاق، الکرامه الصناعیه و الوحده در ساحل شرقی موصل، با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش العربیه، این منابع می‌افزایند که داعش، بمب گذاری اثاث منازل را پیش از عقب نشینی از مناطق آغاز کرده تا بتواند بیشترین تلفات را به نیروهای عراقی وارد آورد.

حمله نیروهایی از داعش به سمت دجله

از سویی سرلشکر شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق از رصد شدن فرار شبه نظامیان داعش از بخش شرقی موصل به سمت رود دجله، توسط هواپیما‌ها خبر داد. این در حالی است که گلوله‌های توپخانه‌ای، شبه نظامیان در حال فرار را هدف قرار می‌دهند و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد می‌کند.

در همین راستا یک افسر در ارتش عراق، سه شنبه اعلام کرد که ۶۰ درصد از محله صنعتی شرق موصل توسط نیروهای عراقی از تصرف داعش آزاد شده و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است که محله صنعتی، یکی از مناطق استراتژیک به شمار می‌آید و کارگاه‌های ساخت بمب و مین داعش در آن واقع است. در همین شهرک، خودرو‌ها را زره پوش کرده و بمب گذاری می‌کنند.

داعش توانایی استقرار نیرو در شرق موصل را از دست داده

ناظران روند جنگ در موصل هم به العربیه گفتند که این گروه، توانایی استقرار شبه نظامیان خود را در ساحل شرقی از دست داده زیرا صد‌ها تن از نیرو‌هایش در درگیری‌ها و حملات هوایی کشته شده‌اند.

عملیات نیروهای عراقی برای آزاد سازی موصل از تصرف شبه نظامیان داعش، ۱۷ اکتبر گذشته آغاز شد.العربیه

اینرا هم بخوانید

۲۸ صفحه اینستاگرامی «هنجارشکن» در کیش مسدود شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفته است: در راستای اجرای طرح نور …