زهرا قنبری فوتبالیست خاتون بم افتخار ما! عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

باشگاه خاتون بم پس از اینکه تصاویر شادی پس از گل زهرا قنبری در بازی روز گذشته این تیم در لیگ قهرمانان آسیا موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت، در پیامی “شادی بدون حجاب این بازیکن را صحنه فوتبالی خواند و بابت “جریحه‌دار” شدن افکار عمومی عذرخواهی کرد.”

زنان در ایران تحت حاکمیت رژیم زن‌ستیز اسلامی روزانه در جدال با این رژیم هستند و از تمام فرصت‌ها برای مبارزه با قوانین ضدزن اسلامی استفاده می‌کنند. بخش وسیعی از زنان در تمامی مناسبت‌ها با بی‌حجابی خواستهای انسانی‌شان را مطالبه می‌کنند و با مبارزه‌ای هر روزه و پیگیر شرایطی بسیار طاقت‌فرسا برای رژیم رقم می‌زنند. این نبرد لحظه‌ای زنان با حکومت مایه مباهات و افتخار است و تنها باعث “جریحه‌دار شدن” افکار حکومتی‌ها می‌شود.

زنان در ایران باوجود تمامی محدودیت‌های غیرانسانی و وجود قوانینی که حق‌وحقوق زنان را منظماً پایمال می‌کند، بازهم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی می‌درخشند. زنانی که باید با پوشش و حجاب اجباری در زمین فوتبال در مقابل حریفشان مبارزه کنند که کار را بسیار برای آنها دشوار می‌کند و باز هم دست از تلاش و مبارزه برنمی‌دارند.

حالا باشگاه خاتون بم با توضیحاتی بی‌پایه و بی‌مایه برای یک رفتار عادی و انسانی، شادی پس از گل زهرا قنبری، عذرخواهی می‌کند و بجای اینکه در کنار بازیکنان زن خود بایستد، از جملۀ مضحک جریحه‌دار شدن افکار عمومی برای بی‌حجابی استفاده می‌کند!

افکار عمومی ۴۶ سال است که توسط رژیم اسلامی نه فقط جریحه‌دار شده بلکه زخم‌های جبران‌ناپذیر خورده است، وقتی سال ۱۳۵۷ روسری‌های را با پونز بر پیشانی زنان چسباندند، وقتی با چوب و چماق زنان را به دلیل عقب بودن روسری‌شان می‌زدند، وقتی مهسا امینی و آرمیتا گراوند، نیکا، سارینا، آیلار، حدیث، غزاله و هزاران زن دیگر را فقط به دلیل حجاب، این سلول انفرادی، این سرکوب روزانه و سمبل بی حقوقی زنان کشتند.

اما زنان مبارز ایران دادخواه زندگی به تاراج رفته‌شان توسط رژیم ضدزن اسلامی هستند و بی‌حجابی را مبارزه علیه رژیم می‌دانند، آنها از زخم‌ها و دردهایشان پتکی ساخته‌اند و پایه‌های رژیم را هدف گرفته‌اند و می‌دانند در این راه هرگز تنها نیستند.

اینرا هم بخوانید

موهای سپیده رشنوها راه نفس رژیم اسلامی را بسته است – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۷۹۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …