زیبا کلام یواشکی و از در پشت سالن آمد!

۱. مینا احدی خسته نباشید. این درست هست که شنیدیم زیبا کلام را از در پشت سالن اعطای جایزه به سالن آوردند؟ همه برای گرفتن جایزه از روی فرش قرمز رد میشوند ؟ّ

مینا احدی : بله امروز سه شنبه ١٢ ماه ژوئن در شهر بن در آلمان به صادق زیباکلام جایزه دفاع از آزادی بیان داده شد. دوویچه وله که از قبل هم در جریان اعتراضات بود و زیباکلام و همچنین بخش فارسی دوویچه وله که در این چند هفته موج اعتراض و نقد به این افتضاح سیاسی دوویچه وله را شاهد بودند، با خفت و خواری این برنامه را از سر گذراندند.
زیباکلام و تیم همراهش را از جلوی ما که در مقابل ساختمان تجمع کرده بودیم، نیاورده و وقتی از پلیس پرسیدم ، پس کی این جمااعت میایند، گفت از در پشتی او را آورده اند. بنظر من اعتراضات حتی در بین بخشی از خبرنگاران تاثیر داشته و این تاسف را ما بخشا شنیده و شاهد بودیم. دویچه وله چنان تحت فشار بود که فقط میخواستند این روز را از سرشان باز کنند. از بیرون سالن که نگاه میکردی، قشنگ میفهمیدی که نه جلال و شکوهی داشت، نه برق عکس گرفتن و افتخارات. یک جشن یواشکی و توسری خور بود. زیبا کلام از رودررویی با ما ترسید. از خشم بحق ما، از اعتراض بحق ما. از صدای اعتراض مردم ایران علیه نظامی که ایشان هواداری سفت و سختش را از آن اعلام کرده بود.

 

۲. چه خبر بود؟ خبرنگاران زیادی آمده بودند، از کجا؟ چه میگفتند ؟

مینا احدی: ما که در مقابل در اصلی محل بودیم با خبرنگاران زیادی مواجه شدیم. از میتینگ ما دهها نفر عکس گرفته و چندین دوربین فیلمبرداری مشغول گرفتن فیلم بودند. من با خبرنگاران زیادی مصاحبه کردم و از همان اول یک خبرنگار دوویچه وله آلمانی و انگلیسی در محل بودند، اما در عین حال از روزنامه تاتس و یا خبرنگارانی از بنگلادش، مصر، تونس و ژاپن و غیره در محل بودند و از میتینگ ما گزارش تهیه کردند. این یک واقعه جالب بود. اینکه اعتراض ما اینهمه رسانه را قابل دسترس کرده بود. بسیاری از خبرنگاران کار ما را تشویق کرده و در پایان میگفتند موفق و قوی باشید. دو زن خبرنگار که یکی از تونس و یکی از مصر بود به حالت ابراز همبستگی به صف ما پیوسته و ده دقیقه در کنار ما ایستاده و با ما همراهی کردند. یک خبرنگار آلمانی بمن گفت این جوایز را جدی نگیرید، ببینید الان به چه کسانی نوبل و یا جوایز متعدد میدهند اینها همه از یک جنس هستند و به طرفداران سیستم ها و دولتها جایزه میدهند. تعدادی هم گفتند ما در برنامه های خودمان در مورد شما و شجاعت مردم و زنان ایرانی خواهیم گفت.

۳. برخورد دویچه وله با شما چگونه بود، آلمانیها ؟ عابرین ؟ّ

مینا احدی: دوویچه وله آلمانی و انگلیسی گزارش تهیه کرد ، اما دوویچه وله قایم شده بود و وقتی چند خبرنگار بخش فارسی با خجالت از آنجا رد میشدند سعی کردند بسرعت رد شوند و بنظر من نمیخواستند چشم اشان به ما بیفتد، در یک مورد شاهد بودم که دو نفر گفتند به ما مربوط نیست این واقعه. یک جوری که گویی میخواستند بگویند باور کنید ما مسئول نیستیم. یک دنیا شرمندگی را ما به تماشا ایستادیم.
در این محل عابری نبود . دور از خیابان اصلی بود ولی کسانی که وارد این ساختمان میشدند و یا شاید مهمانان برنامه با کنجکاوی و علاقه بسوی ما آمده و عکس میگرفنتد و یا از ما در مواردی سوال میکردند.
بنظر من ما در این دو میتینگ هم امروز و هم دو هفته قبل صدای مردم و زنان و جوانانی را منعکس کردیم که بشدت به این سیاست دوویچه وله معترض بودند من در همانجا گفتم بروید کامنتهایی را بخوانید که زیر پست زیبا کلام در مورد اینکه برنامه جایزه دادن لایو پخش میشود چه نوشته اند ٩٩ در صد مردم ابراز انزجار کرده و به مزاح گفته اند آیا مسلح میروی آنجا ، عکس رهبریت را همراه داری و غیره و غیره. در شبکه های اجتماعی زیبا کلام را با خاک یکسان کردند. ما نماینده احقاق حقوق این خشم مقدسیم!

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …