سازمان ملل:۴۲۳ هزار نفر درغزه آواره شده‌اند. اسرائیل خواستار تخلیه اجباری شمال غزه شد

*اسرائیل خواستار تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه در ۲۴ ساعت آینده شد.«یک هزار و ۵۳۷ فلسطینی» در حملات اسرائیل به غزه کشته شدند

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد٬ ارتش اسرائیل نیمه شب جمعه به این سازمان اطلاع داد که کل شهروندان فلسطینی ساکن شمال غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده این منطقه را تخلیه کنند.

این سخنگوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تقریباً یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در شمال غزه زندگی می‌کنند.ساعتی بعد ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی ضمن تایید این خبر از ساکنان غزه خواست «برای حفظ امنیت خود» از نیمه شمالی این منطقه بیرون بروند.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد همچنین به اکسیوس گفته است: «سازمان ملل متحد قویاً درخواست می‌کند که چنین دستوری لغو شود٬ چرا که چنین اقدامی می‌تواند وضعیت تراژدیک کنونی را به یک وضعیت فاجعه‌بار تبدیل کند.»

ارتش اسرائیل در شش روز گذشته غزه را در پاسخ به حمله حماس بشدت بمباران کرده است و اکنون به نظر می‌رسد که آماده حمله زمینی به غزه است.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرد بیش از ۴۲۳ هزار نفر تاکنون به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه مجبور شده‌اند که خانه‌ و کاشانه خود را در غزه ترک کنند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید٬ تعداد آوارگان غزه در اواخر روز پنجشنبه بیش از ۸۴ هزار نفر دیگر افزایش یافت و اکنون به ۴۲۳ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده است.

*سازمان ملل: تاکنون بیش از ۴۲۳ هزار نفر در نوار غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد بیش از ۴۲۳ هزار نفر تاکنون به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه مجبور شده‌اند که خانه‌ و کاشانه خود را در غزه ترک کنند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید٬ تعداد آوارگان غزه در اواخر روز پنجشنبه بیش از ۸۴ هزار نفر دیگر افزایش یافت و اکنون به ۴۲۳ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده است.

این نهاد سازمان ملل همچنین در درخواستی اضطراری از کشورهای جهان خواسته است تا ۲۹۴ میلیون دلار برای رسیدگی به «فوری‌ترین نیازهای» مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی کمک کنند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که این بودجه برای کمک به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است.

*«یک هزار و ۵۳۷ فلسطینی» در حملات اسرائیل به غزه کشته شدند

مقامات بهداشتی در غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که از آغاز حمله ارتش اسرائیل به این منطقه از روز شنبه تاکنون یک هزار و ۵۳۷ فلسطینی از جمله۵۰۰ کودک و ۲۷۶ زن کشته شده‌اند.طبق این گزارش، شش هزار و ۶۱۲ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

اخبار روز گذشته

https://rowzane.com/2023/10/12/283679/

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …