سازمان ملل: بیش از ٢٥٠٠مهاجر از ابتدای سال میلادی در دریای مدیترانه غرق شدند

یک مقام مسئول در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 2500 مهاجر هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به اروپا از ابتدای سال 2023، جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند.

روفین منکدیولا، مدیر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در نیویورک، پنج‌شنبه 6 مهر در جریان نشست شورای امنیت که به بحران مهاجران در مدیترانه اختصاص داشت، گفت: «تا 24 سپتامبر، بیش از 2500 نفر در سال 2023 جان‌باخته یا مفقود شدند.»

به گفته منکدیولا «این تعداد، نشان‌دهنده افزایش بیش‌ از 60 درصدی در مقایسه با 1680 نفر در بازه مشابه در سال 2022 است.»به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، منکدیولا تاکید کرد که «برخی نیز روی خشکی و به دور از چشم افکار عمومی جان می‌دهند.»

منکدیولا خاطرنشان کرد: «سفر از غرب یا شرق آفریقا و شاخ آفریقا به لیبی و نقاط آغاز حرکت در سواحل، همچنان یکی از خطرناک‌ترین سفرها در جهان است.»

او افزود: «پناهجویان و مهاجرانی که از طریق زمینی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا سفر می‌کنند، در هر مرحله با خطر مرگ و موارد نقض جدی حقوق بشر روبرو می‌شوند.»

بر اساس ارقام اعلام شده از سوی منکدیولا، از ابتدای سال جاری تا 24 سپتامبر 2023، در مجموع 186 هزار مهاجر به جنوب اروپا (ایتالیا، یونان، قبرس و مالت) رسیدند که از این تعداد، 130 هزار نفر به ایتالیا رفتند که 83 درصد نسبت به بازه مشابه در سال 2022 افزایش داشته است.

در ارتباط با کشورهای مبدا، از ابتدای سال تا اوت 2023، بیش از 102 هزارمهاجر از تونس و 45 هزار مهاجر از لیبی کوشیدند از دریای مدیترانه عبور کنند.

مدیر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد که از این تعداد، 31000 نفر در دریا نجات یافته یا در تونس رهگیری و پیاده شده و 10600 نفر نیز وارد لیبی شدند. العربیه

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …