سازمان ملل جای قاتلین مردم ایران نیست

هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه ١٤ سپتامبر آغاز شد. پنجشنه ١٦ سپتامبر مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد اعلام کرد ابراهیم رئیسی در این اجلاس بصورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و هیات جمهوری اسلامی به سرپرستی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در نیویورک حضور خواهند داشت.

در چشم مردم ایران ابراهیم رئیسی یک قاتل و یک جنایتکار حرفه ای است. از او بخاطر جنایاتی که مرتکب شده است منزجرند. در فضای عمومی، بویژه در رسانه ها و مطبوعات غرب، ابراهیم رئیسی با عناوینی چون قصاب و آیت اله قاتل معروف است. او را بخاطر عضویت در هیئت مرگ که به فرمان خمینی در سال ٦٧ تشکیل شد و هزاران نفر را به جوخه های اعدام سپرد، میشناسند. به همین خاطر اپوزسیون و مخالفین جمهوری اسلامی و نهادهای حقوق بشری خواهان دستگیری و مجازات او در دادگاه های بین المللی هستند. عدم حضور ابراهیم رئیسی در اجلاس سازمان ملل بخاطر وجود چنین فضایی است. او از عواقب حضور خود در کشورهای غربی وحشت دارد. وی آگاه است که حضورش در آمریکا و کشورهای غربی با عکس العمل تند ایرانیان و مخالفین جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد و یکبار دیگر پرونده جنایات او را روی میز دادگاه افکار عمومی مردم جهان قرار خواهد.

هیاتی از جمهوری اسلامی را به اجلاس سازمان ملل راه داده اند ولی  رئیس جمهور این حکومت، بخاطر رسوائی اش در سطح جهان بعنوان قاتل مردم ایران، جرات نکرده است به همراه هیات اش در این اجلاس حاضر بشود. آیا نفس همین واقعیت نشان نمیدهد که باید کل این هیات را به اجلاس سازمان ملل راه نداد و رژیمی که چنین قاتلینی مصدر آن هستند را از این سازمان اخراج کرد؟ نه سازمان ملل و نه هیچ نهاد بین المللی دیگری نباید چشم خود را بر جنایاتی که ابراهیم رئیسی و دیگر همکاران او، از جمله حسین امیر عبدللهیان وزیر امور خارجه اش مرتکب شده اند، ببندند. سازمان ملل جای قاتلین مردم ایران و سران آدمکش جمهوری اسلامی نیست. نباید به یک قاتل حرفه ای ولو بشکل مجازی تریبون داده شود. این دهن کجی به مردم ایران و مبارزات آنها برای رهایی از چنگال رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی است.

حرف مردم ایران روشن است: آیت اله قاتل را برسمیت نشناسید! جمهوری اسلامی باید از همه مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل اخراج شود. مردم ایران خواهان بایکوت جمهوری اسلامی هستند. هر نوع سازش و مدارا با سران جنایتکار جمهوری اسلامی از جانب مردم ایران بخشودنی نیست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

٧٠ خانوار در “روستای گو” سیستان و بلوچستان گیر افتاده اند / راه ها ویران و کمک رسانی با گذشت ٢ هفته ضعیف است

وب سایت حکومتی رکنا،مارال جارالهی – فعال اجتماعی ساکن مشهد که برای امدادرسانی به مردم …