سالگرد٢٥ شهریور؛ بازداشت ده‌ها نفر در شهرهای مختلف،۱۳۷ نفر در آذربایجان غربی

ده‌ها تن از معترضان روز و شامگاه شنبه، همزمان با سالگرد مهسا امینی طی تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف از جمله در تهران، کرج، قرچک، اصفهان، تبریز، سنندج، سقز، دیواندره، بانه و مریوان، دهدشت و دیگر شهرهای ایران بازداشت شدند.برخی اخبار برگرفته از رسانه های حکومتی

*«بازداشت ۱۳۷ نفر» در آذربایجان غربی

رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، شامگاه شنبه و همزمان با سالگرد مهسا امینی از «بازداشت ۱۳۷ نفر» به اتهام «تشویش‌ اذهان عمومی در فضای مجازی» خبر داد. ۸۵ نفر از این افراد از جمله «کاربران» فضای مجازی هستند که اقدام به «انتشار مطالب، تصاویر و فیلم‌های گوناگون برای گمراه کردن افکار عمومی» کرده‌اند و در پی «تحریک به آشوب» بوده‌اند.

*جواد هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز شامگاه شنبه ۲۵ شهریور از بازداشت دست‌کم ۱۵ تن از معترضان در شهر دهدشت خبر داد.

*معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره دلیل بازداشت این ۱۵ نفر گفت که آنها به دنبال حضور در تجمع‌ اعتراضی شنبه شب دهدشت و به اتهام «اغتشاش» و «اخلال در نظم عمومی» در سالگرد مهسا امینی بازداشت شده‌اند.

*در استان کردستان نیز امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه این استان، از بازداشت ۱۴ تن در شهرستان‌های سنندج، دیواندره، بانه و مریوان طی شبانه روز اخیر و همزمان با سالگرد مهسا امینی خبر داد.

*بر اساس گزارشات منتشر شده در مدیای اجتماعی دست‌کم «٩ شهروند در شهرهای گرگان، فسا، بجنورد، زاهدان، زنجان و قشم توسط نیروهای حکومتی» بازداشت شده‌اند.اسامی بازداشت‌شدگان به این شرح است: نیما و مانی صفار سفلایی و مجید کلاته سه شهروند اهل گرگان، سعید فتحی‌پور اهل فسا، محمود صفدری اهل بجنورد، علی حیدر عالیزهی ساکن زاهدان، محمد معینی اهل زنجان، نادر سفاری اهل شهر لافت جزیره قشم و سجاد زارع زندانی سیاسی سابق اهل شیراز.

*در تهران شماری بازداشت شده اند در تصاویر منتشر شده از محوطه مقابل «ستاد فرماندهی امداد نیروی انتظامی» اما ده‌ها تن از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در حال انتظار برای روشن شدن وضعیت بستگان خود، مشاهده می‌شوند.

*حال وش نوشت فتحی‌پور در منزل پدری‌اش در زاهدشهر فسا توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.»

*نیروی انتظامی اصفهان شامگاه شنبه از بازداشت ۱۰ تن خبر داد و اعلام کرد که یکی از این افراد را به اتهام «لیدری» اعتراضات بازداشت کرده است.ایرنا، به نقل از «سازمان اطلاعات فراجای اصفهان»، درباره اتهام یکی از افرد بازداشت شده در این شهر، نوشت: او با «حضور در شهرهای مختلف و انتشار تصاویر جانباختگان» اعتراضات پارسال، در صدد «جذب افراد ناآگاه» و «تشویش افکار عمومی» برای «برپایی موج جدید اغتشاشات» بوده است.

اینرا هم بخوانید

حدود «۶.۵ میلیون کودک» در افغانستان دچار گرسنگیِ بحرانی می‌شوند

سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» در گزارشی پیش‌بینی کرد که حدود ۶.۵ میلیون کودک …