ستاد مقابله با کرونا در ایران: شورش در زندان و شکستن در زندانها ، یک راه خلاصی از کشتار دسته جمعی زندانیان!

هفته گذشته هفته شورش در زندانهای ایران بود. عادل آباد شیراز، مهاباد ، الوند، سقز، تبریز، خرم آباد، الیگودرز، اردبیل، سپیدار اهواز و …هفته ای خونین و پر از اضطراب را پشت سر گذاشتند. شامگاه یکشنبه زندانیان عادل آباد شیراز شورش کردند. طبق اخبار در این زندان با تیراندازی مامورین حکومت پنج نفر کشته شدند. اسامی چهار نفر اینست: افشین کاظمی، حسین احمدی، علی رنجبر، مجتبی غلامی و اسم نفر پنجم اعلام نشده ، همچنین صحبت از زخمی شدن ٣٠ نفر است. در اهواز هم اعتراضات شدت گرفته است. زندان شیبان در اهواز که در خارج از شهر است ، بشدت درگیر کرونا است. مهدی بحری عکاس و فعال مدنی در این زندان مبتلا به کرونا شده و زندانبانان جانی فقط او را در یک سلول انفرادی برده و از هر نوع کمک پزشکی و مداوا او را محروم کرده اند. در همین زندان حکومت با تخلیه بند ٢ زندان و گذاشتن ١٠٠ تخت میخواهد اینجا را به مرکز بیماران کرونایی تبدیل کند تا زندانیان کرونایی در آنجا بمانند و از بین بروند. این در عمل اجرای حکم اعدام برای زندانیان است و حکومت قصد دارد همه زندانیان مبتلا به کرونا را از استان به این زندان منتقل کند. در این زندان تا کنون حداقل ٣ زندانی مبتلا به کرونا هستند. مهدی بحری، میلاد بغلانی، حمید رضا مکی و سه زندانبان مبتلا به کرونا .

جمهوری اسلامی تا کنون از ٢٨٠ هزار زندانی حدود ٨٠ هزار نفر را مرخصی داده و بقیه و بخصوص زندانیان سیاسی را گروگان گرفته و تعداد بسیار معدودی را آزاد کرده و یا مرخصی فرستاده است. جان هزاران زندانی در دوره کرونا در ایران در خطر است و حکومت اسلامی ایران رسما با گروگان گرفتن زندانیان قصد کشت آنها را دارد.

زندانیان برای فرار از مرگ هیچ راهی نمی بینند جز شورش در زندان و این شورشها ادامه دارد. روز جمعه زندانیان تبریز در بندهای ٧ و ٩ با آتش زدن پتوها اعلام کردند که خواهان مرخصی و رسیدگی به اوضاع خود هستند و حکومتیها در این زندان نیز بسوی زندانیان شلیک کرده و هفت نفر را زخمی کردند. دوشنبه ٣٠ مارس در زندان سپیدار اهواز شورش شد و در سقز زندانیان توانستند فرار کنند و حکومت در شهر اعلام حکومت نظامی کرده و بدنبال آنها گشت. در تیپ یک زندان تهران هم شورش شده و برای مدتی تماس زندانیان با بیرون زندان قطع شده بود.

مردم آزاده ایران!

یک معضل مهم در ایران امروز جان و هستی هزاران زندانی است. در زندانهایی که هیچ وسیله بهداشتی و دارو و درمان در اختیار زندانیان نیست، در زندانهایی که هیچ استاندارد انسانی رعایت نمیشود، در زندانهایی که حکومت اسلامی ایران شان و حرمت انسانی را به راحتی زیر پا میگذارد، شیوع کرونا یعنی مرگ حتمی هزاران نفر.

باید به این معضل بزرگ پرداخت و باید کاری کرد. ستاد مقابله با کرونا از همگان میخواهد بهر طریق ممکن کاری بکنیم که حکومت اسلامی ایران وادار شود زندانیان را آزاد کرده و یا به آنها مرخصی دهد.

شورش در زندانها ، در عمل فریاد استمداد زندانیان است. آنها برای فرار از مرگ حتمی دست به شورش میزنند و باید این صدای استمداد را شنید و کاری کرد که حکومت جنایتکار اسلامی زندانیان را آزاد کند.

ستاد مقابله با کرونا در ایران

٣١ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …