سخنان خامنه ای در سالگرد جنگ ایران وعراق

خامنه ای امروز به مناسبت سالگرد چهلمین سال جنگ ایران و عراق صحبت کرده مشتی ادعا و دروغ سر هم کرده است وبخش هایی از صحبت های وی برگرفته از ایسنا

خامنه ای حتی همان پذیرش قطعنامه که امام به جام زهر تعبیر کردند نیز از عقلانی‌ترین کارهایی بود که انجام شد و در آن زمان بهترین تصمیم بود. قبول قطعنامه ۵۹۸ عاقلانه بود

– برخی شبهه‌افکنی می‌کنند که ایران در این جنگ پیروز شد یا نشد، پیروزی جمهوری اسلامی در این جنگ اظهر من الشمس است. آنهمه کشور بر سر ایران ریختند، به دنبال تجزیه ایران بودند، می‌خواستند حکومتی ضعیف و وابسته را سر کار آورند و در پایان نتوانستند هیچ غلطی کنند. آیا این یک پیروزی نیست؟

– طرف اصلی ما در جنگ صدام و حزب بعث نبودند بلکه این‌ها عناصری بودند که در پشت آن قدرت‌هایی اصلی مانند آمریکا که از انقلاب ضربه خوردند یا برخی دیگر که از شکل‌گیری یک حکومت اسلامی در منطقه هراس داشتند هم حضور داشتند. از کشورهای اروپای غربی و شرقی گرفته تا شوروی.

– در داخل شرایط کشور در زمان جنگ طوری بود که دشمن را تشجیع به آغاز جنگ می‌کرد. وضع نیروهای مسلح خوب نبود، ارتش تازه از زیر یوغ فرماندهان طاغوتی خارج شده و سپاه هم اندکی بیش از یک سال بود که تشکیل شده بود. دست تحریف با انگیزه به دنبال شبهه‌افکنی در زمینه دفاع مقدس است.

 ما درباب دفاع مقدس کوتاهی کردیم و احتیاج به کارهای زیادی در این زمینه داریم. چرا که تحریف و دست‌های تحریف‌گر در کمین هستند. الان شما فرماندهان و شاهدان جنگ هستید و به این موارد پاسخی می‌دهید اما ۲۰ سال بعد از این جمعیت عده‌ای نیستند، ۳۰ سال بعد جمع بزرگتری نیستند؛ پس باید معرفت‌افزایی را در این زمینه افزایش داد.

– الان شنیدم که کارهای ویکتور هوگو و چارلز دیکنز را در ایران روی صحنه می‌برند، بسیار خوب؛ کاری کنیم که کارهای ما در زمینه دفاع مقدس را هم در دنیا روی صحنه ببرند.

اینرا هم بخوانید

نامه۶۰۰ فعال سیاسی و خانواده دادخواه: برای رئيسی در سازمان ملل “بزرگداشت” نگیرید

جمعی از خانواده‌های دادخواه و فعالان سیاسی و حقوق بشری از سازمان ملل خواستند برای …