سخنگوی جان بولتون ایران را به «باج‌خواهی هسته‌ای» متهم کرد

RadioFarda

سخنگوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تهدید ایران به کاهش بیشتر در تعهداتش ذیل برجام را «باج‌خواهی هسته‌ای» خواند و خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی بر تهران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گارت مارکیز، سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برنامه‌های ایران برای غنی‌سازی فقط به این دلیل ممکن شده که توانایی‌های آنها در توافق وحشتناک [برجام] دست‌نخورده باقی ماند».

دستیار ویژه و سخنگوی جان بولتون در بیانیه خود همچنین با اشاره به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به وضوح تصریح کرده است اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نخواهد داد نوشته است: «باج‌خواهی هسته‌ای رژیم باید با افزایش فشار بین‌المللی روبه‌رو شود».

ایران روز دوشنبه اعلام کرد در صورت عدم تأمین منافعش در برجام ظرف ده روز آینده، میزان اورانیوم غنی‌شده از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

۱۸ اردیبهشت امسال و در سالگرد خروج آمریکا از برجام، ایران از کاهش برخی تعهداتش ذیل برجام خبر داده بود و آمریکا آن تصمیم را برخلاف «قواعد بین‌المللی» دانسته و گفته بود که چنین اقدامی نشانگر تلاش ایران است تا «دنیا را به گروگان بگیرد».

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …