سخنگوی دولت، اعتراضات اخیر و دستگیریها

سخنگوی دولت روحانی  در پاسخ به پرسش ایسنا درباره پیگیری‌های دولت در خصوص وضعیت بازداشت شدگان و برنامه دولت جهت بازدید از زندان اوین و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص دانشجویان بازداشتی، گفت: بر اساس منشور حقوق شهروندی، اعتراض و انتقاد به عنوان یک حق پذیرفته شده است که دولت نیز بر این اساس به رخدادهای اخیر نگاه می‌کند. ایسنا

وی افزود: همه کسانی که معترض هستند و در چارچوب قانون انتقاداتی را در اعتراضات‌شان مطرح کرده‌اند این حق برای آنها بر اساس حقوق شهروندی قائل بوده و وجود دارد اما اگر برخلاف قانون به اموال عمومی لطمه وارد کرده‌اند کار ناپسندی انجام داده‌اند. البته تعداد این افراد نسبت به معترضان واقعی محدود بوده است، باز هم ما معتقدیم که باید با این افراد نیز در چارچوب قانون برخورد شود و مجازات قانونی صورت گیرد.

نوبخت افزود: رییس‌جمهور به وزرای اطلاعات و کشور به عنوان مسئول شورای امنیت کشور ماموریت داده که گزارشی از تعداد افراد، بازداشتی‌ها و وضعیت آنها ارائه کند البته رییس‌جمهور غیر از چارچوب دولت به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی نیز بر لزوم رعایت حقوق شهروندی تک تک افراد تاکید دارد به ویژه برای کسانی که ممکن است در فضای هیجانی قرار گرفته باشند و در این فضا آسیب به جان و مال مردم وارد کرده باشند. باید بر اساس قانون و واقعیات با آنها برخورد شود. البته امیدواریم که زمینه بازگشت این عزیزان و فرزندان به خانواده‌های آنها فراهم شود.

سخنگوی دولت در عین حال اظهار کرد: آنچه در داخل رخ داد چه از طرف کسانی که به مال مردم آسیب وارد کرده‌اند و چه آنهایی که خودشان دچار خسارات شده‌اند مشکلاتی را برای فرزندان ایران و خانواده بزرگ ایران به وجود آورد در این بین آقای ترامپ که خودش منفور ملت آمریکا است و آقای نتانیاهو که مقبولیت اجتماعی ندارد، خوشحال‌کننده بود. هیچ کسی غیر از آنها نسبت به این واقعیات خوشحال نشده است به همین دلیل باید مسائل درون خانواده با نگاه مشفقانه درک شود و مورد بررسی قرار گیرد و با نگاه پدرانه آن را بررسی کرد.وی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم داده و بدون اتهام‌افکنی بدون اینکه چه کسی مقصر بوده به حل مشکلات مردم بپردازیم. فضای عقلانی را جایگزین فضای احساسی کنیم.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …